WEP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Hallo. Wie kan mij helpen met de installatie van WEP?

Windows XP pack2
draadloos netwerk
Belkin Router type F5D6230-3
Als ik de de sleutelcode in de router en in de pc heb gezet ben ik mijn draadloze verbinding met internet kwijt.
grtz.,

henksr

Probeer het programma(het programma dat wordt gebruikt voor je draadloze netwerkkaart tijdens de installatie) even niet te gebruiken/activeren en laat je dit aan SP2 over.

Vervolgens voer je onderstaande stappen uit:

1) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder van je beeldscherm.(als dat niet zichtbaar is dan via Start/Verbinding maken/Alle verbindingen weergeven/Rechtsklik op de verbinding en verder gaan met punt 2)
2) Klik op Status
3) Klik op Draadloze netwerken
4) Klik op Geavanceerde instellingen wijzigen
5) Klik op het tabblad Draadloze netwerken

Zet een vinkje bij Draadloos netwerk automatisch configureren

6) Start je pc opnieuw op.

Dennis.

Bedankt voor je antwoord Dennis, maar dat was al gebeur en hielp niet.
henksr

Ook het MAC-adres(het fysieke adres van de draadloze netwerkkaart) in je router al ingevoerd?

Dennis.

Mocht je niet weten hoe het fysieke adres van je draadloze netwerkkaart te achter halen, dan bij deze de uitleg daaromtrent:

1) Start/Uitvoeren
2) Typ cmd en klik op OK of geef een enter.
3) Typ ipconfig /all

Zoek naar de regel waar "Fysiek adres" staat en aan de rechterkant van dezelfde regel staat het fysieke adres vermeld.

Om het dos-scherm te verlaten typ je exit gevolgd door een druk op de enter-toets.

Dennis.

Alles staat er in Dennis. Alleen als ik de Wep sleutel wil gebruiken gaat het mis.

1) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder van je beeldscherm(als dat niet zichtbaar is dan via Start/Verbinding maken/Alle verbindingen weergeven/Rechtsklik op de verbinding en verder gaan met punt 2)
2) Klik op Status
3) Klik op Eigenschappen
4) Klik op Draadloze netwerken
5) Klik op Eigenschappen
6) Klik op het tabblad Koppeling, tenzij dat tabblad al geselecteerd staat.

We doorlopen de gegevens in dat tabblad van boven naar beneden.

1) Netwerknaam(SSID):
In dat desbestreffende vak zul je je netwerknaan ongetwijfeld goed hebben ingevuld, dus dat zit wel goed.

2) Sleutel voor draadloos netwerk
Probeer bij netwerkverificatie op Open te zetten, en wat er in de 3 invoervakjes moeten komen te staan spreekt voor zich.
(gegevenscodering is WEP en voor de 2 resterende invoervakjes daar komen je WEP key te staan)

3) Sleutelindex(geavanceerd)
Zet die op 1 en op de 2 vierkantjes eronder moeten er geen vinkjes staan.

Dennis.

Hallo Dennis,

Het heeft even geduurd, maar ik ben er uit. Dit type router schijnt een enorme hekel aan WEP te hebben. Automatiche sleutel werkte al helemaal niet. Nu heb ik eindelijk verbinding na de WEP handmatig ingesteld te hebben. Bedankt voor het meedenken.

grtz.,

Henk Sr

Hallo nevola,

Gelukkig dan maar. Ik heb je niet kunnen helpen, je hebt het probleem zelf opgelost:thumb:

Dennis.

PS. Een WEP key moet je altijd handmatig instellen, zo bijvoorbeeld ook je MAC adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan