Eagle Creek
Verenigingslid
- Lid geworden
- 3 okt 2002
Howdy!
Eerst had ik WEP beveiliging, dit werkte allemaal prima. Inmiddels maak ik gebruik van WPA omdat dit toch wat veiliger zou zijn.
Alleen; elke 300 seconden refresht de key zogezegd. Volgens mij valt dan ook de verbinding even uit? Ik zie regelmatig opnieuw het balonnetje "u heeft verbinding met netwerk X".
Soms zie ik ook het IP-bolletje lopen.
Betekent dit dat de verbinding elke 300 seconden er even uitligt?
De PC zou als server gebruikt moeten worden dus dat is niet heel erg wenselijk zeg maar..
Mijn 2 suggesties:
1. Vast IP gebruiken, hoeft niet via DHCP toegekend te worden, maakt sneller.
2. Langer dan 300 seconden instellen (maarja, hoe hoger hoe "minder" veilig. Ik zit gewoon in een straat, geen bedrijfsgeheimen ofzo maar toch.)
Klopt het wat ik denk en voorstel of?
Eerst had ik WEP beveiliging, dit werkte allemaal prima. Inmiddels maak ik gebruik van WPA omdat dit toch wat veiliger zou zijn.
Alleen; elke 300 seconden refresht de key zogezegd. Volgens mij valt dan ook de verbinding even uit? Ik zie regelmatig opnieuw het balonnetje "u heeft verbinding met netwerk X".
Soms zie ik ook het IP-bolletje lopen.
Betekent dit dat de verbinding elke 300 seconden er even uitligt?
De PC zou als server gebruikt moeten worden dus dat is niet heel erg wenselijk zeg maar..
Mijn 2 suggesties:
1. Vast IP gebruiken, hoeft niet via DHCP toegekend te worden, maakt sneller.
2. Langer dan 300 seconden instellen (maarja, hoe hoger hoe "minder" veilig. Ik zit gewoon in een straat, geen bedrijfsgeheimen ofzo maar toch.)
Klopt het wat ik denk en voorstel of?