Wepkey+ router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

journeyman

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Berichten
115
ik heb een gelijkaardig probleem. ik gebruik wep (voorlopig toch nog ff). router geconfigureerd, netwerksleutel genoteerd... alles ok. draadloos surfen, geen probleem tot een paar dagen geleden er plots geen draadloze verbinding meer mogelijk was. via kabel, no problem. als ik op de draadloze verbinding klik krijg ik een venster verbinding maken. en nu komt het. er staan 8 karakters bij de netwerksleutel (in dat verbindingsvenster) kliok ik op verbinding maken kan ik rustig mijn aardappeltjes schillen, ze koken, mijn vlees bakken,... nada niks nul komma nul. als ik mijn netwerksleutel opnieuw ingeef (16 karakters) en dan op verbinding maken klik, dan heeft hij binnen de 10 seconden verbinding. ik blijf verbinding hebben tot.... ik de pc afsluit en herstart. zelfde miserie van voor af aan. het lijkt wel of de pc de netwerksleutel neit onthoud.... raar fenomeen waar ik grijs haar van krijg. kan er iemand me zeggen hoe dit komt?
 
De wepkeylengte is afhankelijk van de versleuteling en moet een vaste lengte hebben.
zyxel voorbeeld.
Wanneer dat mogelijk is, moet er 4 keer dezelfde key ingevoerd.

Enne als de hardware dat ondersteund is WPA (veel) veiliger en zeker net zo makkelijk..

mvg leo
 
Al gekeken of er een firmware update is voor de router?

(en ik zou voor minimaal WPA gaan, WEP is echt zo gekraakt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan