• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werblad openen door op een cel te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djang

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2013
Hoi ,

ik wil een klalender maken , maar als ik op een bepaalde dag klik zou ik het dagraport van die dag willen tevoorschijn halen en van de vorige jaren .
Excel 2007

Maak gebruik van:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 application.goto sheets(target.value).cells(1)
End Sub

Hoi Harry ,

Bedankt voor uw reactie .
Ik heb uw code geprobeerd , krijg inderdaad een kalender maar als ik op een dag klik gebeurt er niks .

Nu had ik reeds al een kalender gemaakt , zou eventueel wel met deze willen werken .

Greetings Jan

Bijlagen

Ik zie ook nergens dagrapporten Jan.

Edit:
Ik denk dat je dit bedoeld.
Beetje omslachtig doordat je de cellen hebt verkleind.
Code:
Private Sub Calendar1_Click()
With Sheets("Blad1")
  .Range("A2") = Calendar1.Year
Set c = .Columns(2).Find(Choose(Calendar1.Month, "Jan", "Feb", "Maart", "April", "Mei", "Juni", "Juli", "Aug", "Sept", "Okt", "Nov", "Dec"))
   Application.Goto c.Offset(1, Calendar1.Day)
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik wil zeker geen afbreuk doen aan de inbreng van Harry, maar TS reageert niet meer.
Daarom een heel andere inbreng.
Indien de dagrapporten altijd dezelfde structuur hebben, ben je misschien iets met bijlage.

Het bestand opent steeds in de huidige dag.
Met de datumselectie kan je vroegere rapporten terug zien.
De wisknop gebruik je bij een nieuw jaar, om alle oude rapporten te wissen.
Als je vorige jaren wil bewaren, moet je het bestand opslaan (met jaartal als bestandsnaam).
In de bijlage zijn de Belgische feestdagen verwerkt(dit moet mogelijk aangepast worden).

Indien TS met de bijlage niets kan aanvangen, kunnen andere lezers er misschien ideeën mee opdoen.

Bekijk bijlage 192875

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan