Hallo,
Ik heb de volgende vraag. Ik heb in Excel een (deel van een) wereldkaart gemaakt met daaronder de namen van de landen en ruimte om een waarde voor een land in te vullen (zie bijlage). Nou moet de kleur van het land op de landkaart veranderen als de cel van dat land een bepaalde waarde krijgt. Bijvoorbeeld tussen 10 en 15 of 16 en 20.
Nou lukt me dit wel met 1 land (Iceland in het voorbeeld) met onderstaande code:
Mijn vraag is: hoe kan ik dit eenvoudig doen voor meerdere landen? Dit lukt me nog niet. Ik ben een ontzettende leek op VBA gebied btw.
Alvast bedankt.
Ik heb de volgende vraag. Ik heb in Excel een (deel van een) wereldkaart gemaakt met daaronder de namen van de landen en ruimte om een waarde voor een land in te vullen (zie bijlage). Nou moet de kleur van het land op de landkaart veranderen als de cel van dat land een bepaalde waarde krijgt. Bijvoorbeeld tussen 10 en 15 of 16 en 20.
Nou lukt me dit wel met 1 land (Iceland in het voorbeeld) met onderstaande code:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim cell As Range
If Range("e49").Value < 10 Then Shapes("Iceland").Fill.ForeColor.SchemeColor = 10: Exit Sub
If Range("e49").Value >= 10 And Range("e49").Value < 16 Then Shapes("Iceland").Fill.ForeColor.SchemeColor = 11: Exit Sub
If Range("e49").Value >= 16 And Range("e49").Value < 21 Then Shapes("Iceland").Fill.ForeColor.SchemeColor = 12: Exit Sub
If Range("e49").Value >= 21 And Range("e49").Value < 26 Then Shapes("Iceland").Fill.ForeColor.SchemeColor = 13: Exit Sub
If Range("e49").Value > 25 Then Shapes("Iceland").Fill.ForeColor.SchemeColor = 14: Exit Sub
Shapes("Iceland").Fill.ForeColor.SchemeColor = 52: Exit Sub
End Sub
Mijn vraag is: hoe kan ik dit eenvoudig doen voor meerdere landen? Dit lukt me nog niet. Ik ben een ontzettende leek op VBA gebied btw.

Alvast bedankt.