werfault.exe en wermgr.exe en nog meer problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
:shocked: Waar ik me om druk ( als ik die screenshot's rapport nu kijk ) zal maken is die rundll.exe en die kan het zeer lastige virus vermomd zijn, alleen maar nu bedoel ik en ten opzichte van je probleem !, en bij melding dllhost.exe waarschijnlijk host is beschadigd en stabilisatie van alles is nu in het gevaar,
en ook natuurlijk melding rundll.exe dit is proces verantwoordelijk voor het uitvoeren en het de DLL libraries of bibliotheken in het geheugen ! !

P.S. Ik blijf dus achter mijn mening, dat uitvoeren van die twee Microsoft app's zal gehele probleem kunnen oplossen ... maar het is ook aan jou of je dat zelf wil, en natuurlijk accepteer ik met respect en waardeer ik elk ander vorm van aangeboden hulp bij dnties of iemand anders wie dan ook ...:D;):thumb::

Laatst bewerkt:
Pak alle bestanden in als een .zip bestand, en upload het .zip bestand naar mijnbestand.nl
Een check op malware (zoals Royonix voorstelt) blijft natuurlijk een goed idee. :)

Tijs.

:) Dat is een echt goede idee:thumb: zal zelf ook doen, wat ik wel even bij zeggen wil is dat volledige uitvoer sessie van die twee Microsoft app's kan ongv. phuuh echt 4-5 uurtjes duren ( alleen maar bij die een app. ! ) en dan nog andere plus nog je zal echt een dag voor zoiets reserveren moeten ... Maar jeh jeh ... op die manier krijg je kristal schone virus vrij en werkende herstelde PC ..

Enige wat ik uit die upload kan halen is (mogelijk) een probleem met F-secure
Ik neem aan dat F-secure beveiligingssoftware op de pc is geïnstalleerd. Als de meldingen veel voorkomen, zou ik zeggen: Deïnstalleer F-secure en kijk of het aantal meldingen (drastisch) vermindert.

Als alternatief kan dan (bijv.) Microsoft Security Essentials worden ingezet ipv. F-secure.

Tijs.

Ik heb geprobeerd het te verwijderen via configuratiescherm maar dat lukt niet. Laptop denkt ff na en vervolgens gebeurd er niets. Ook wanneer ik het f-secure icoontje op het bureaublad aanklik doet ie niks....

The fsuninst.exe program can be used to remove the software module by module. You can find this program in the F-Secure\uninstall directory.
Kijk op de bron (beneden gelink) voor hoe precies. Of je gebruikt de Uninstallation tool

Bron: link

Tijs.

fsuninstal.exe. staat niet op de laptop....ik kan heel de map niet meer in van Ziggo (f-secure) niet meer in.

Ik biedt een alternatief in mijn vorige posting, gebruik díe dan. Zonde van de posting...

Tijs.

Ik zie zojuist op deze link dat f-secure in de Ziggo variant in een map genaamd internetbeveiliging zou moeten staan. Misschien vandaar dat je geen map f-secure kon vinden (en dus ook niet de submap uninstall daar weer onder).

Tijs.

Ik heb op vanalles gezocht maar omdat verkenner ook niet goed werkte kon ik niets vinden of nergens bij komen. Maar met de uninstalation tool is het gelukt om f-secure te verwijderen. Ben nu aan het kijken of alles weer werkt op de laptop maar voor alsnog geen problemen. Hij is nu even Malwarebytes aan het draaien.

Maar heb jij enig idee hoe die laptop dan ineens allerlei kuren gaat vertonen door f-secure....zit namelijk al een tijdje op zn laptop??

In ieder geval alvast onwijs bedankt

Enige wat ik uit die upload kan halen is (mogelijk) een probleem met F-secure

Oftewel: ik heb maar naar 1 WER rapport kunnen kijken, terwijl jouw schermafdrukken meerdere (mogelijke) 'bronnen'/bestanden vermeldden.

Wat er mis is gegaan met f-secure is (voor mij, hier vanaf het forum) koffiedik kijken. Maar het feit dat je zelf ook niets meer kon openen/instellen/deïnstalleren m.b.t. f-secure geeft mij wel het idee dat er met dat pakket het nodige mis was op de pc/laptop. Wat wellicht het geval is (geweest) is dat er 2 anti-viruspakketten op de pc/laptop stonden?? Indien ja, dan is er grote kans dat die elkaar bijten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik krijg geen foutmeldingen meer en internet en verkenner werken weer normaal. Er draait geen andere anti-virus pakket op zijn laptop. Wel heb ik laatst via Sitecom cloud security geactiveerd maar op de andere laptops geeft dat geen problemen. Ik zie dat windows firewall ook uit staat dus heb verder echt geen idee.

Hij speelt veel minecraft dus was er alweer vanuit gegaan dat hij rommel had gedownload... maar goed voor alsnog ziet alles er weer normaal uit. Ga f-secure opnieuw installeren en kijken wat er gebeurd. De uninstalation tool staat op de usb stick dus bij problemen kan ik die gebruiken.

Bedankt!

Fijn dat er verbetering te zien is.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan