werk bestanden op server plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
hallo,

Een kennis van mij heeft zijn eigen bedrijf, hij beheert al ze contactgegevens etc. nu via 1 pc maar wil dit doen via elk willekeurige pc.
Ik zat te denken aan extern bureau blad, maar hij is niet van plan de pc, waar de bestanden op staan altijd aan te laten staan.

Ik zoek dus iets als een soort server die je kan gebruiken voor al je bestanden, wat zeer veilig is, en er voor bedoelt is (dus niet even een webservertje nemen en die vol stouwen).

Weet iemand waar ik naar opzoek ben?

Pim

Laatst bewerkt:
een externe netwerk harddisk zou je daarvoor kunnen gebruiken.
dus niet met een usb aansluiting maar met echt een netwerkkaart erin.

Zoekt de eigen bedrijf kennis nu een applicatie die op elke pc draait of is de behoefte aan een bestand waar alles in staat..?
Als het om een bestand gaat kan je met een USB stkje al uit de voeten op alle pc's

Ik vind je vraag stelling wel leuk
Weet iemand waar ik naar opzoek ben? Pim
dat maakt het wel spannend

Maar als deze een eigen bedrijf heeft, draait daar dan nog geen server oid. als je met meerdere mensen werkt lijkt me dit onontbeerlijk. Dan kan je het daar op zetten.

Wat je ook kan doen zoek een hosting buiten de deur en installleer daar een CRM pakketje op en je bent klaar.
De goedkoopste in dit verhaal en werkt ook nog kost je 1€uro p/m
google maar een op "crm online" dit zou ook een oplossing kunnen zijn.
Kan hij thuis ook gewooon verder werken of misschien wel op zijn vakantie zonder dat zjn pc aanstaat :p

helemaal top !
Ik wist gewoon dat het bestond, maar kon niks vinden op google.

Ik ga even verder zoeken met de tips.

Pim

ik heb zitten kijken op google maar ik kom er neit veel wijzer uit, het gaat er om dat alle contacten van outlook overal gebruikt kunnen worden, en tekst documenten overal te bekijken zijn..
een tekst document kan wel via een webhost, maar hoe de outlook bestanden?

Pim

Laatst bewerkt:
Als deze ondernemer alle outlok contacten en bestanden wil delen in eigen beheer.
Zou je eigen een exchange server moeten hebben of iets in deze trand, dan kan dat.

Als je de server dan niet in huis wil hebben host dat ding buiten de deur dan kan prima.

Wat ook kan is een een goed crm pakket en daar zet je alle contacten in. En met het crm kan je mail en document dan volledig beheren en je gebruikt outlook als e-mail client.

Als het echt heel weinig aan data is maak eens een gmail account aan wat daar kan je ook documenten maken en mail beheren met meerdere mensen.
Dit lijkt me niet echt een bedrijfs oplossing maar geeft wel een idee hoe het kan

Hoe dan ook als je mail adressen en documenten wil delen zal je een server moet hebben.
In huis of buitenhuis maakt niet uit. maar gezamelijk gebruik van informatie betekend simpelweg dat je het op één punt moet verzamelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan