• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkbalk alleen beschikbaar als er een ActiveWorkbook aanwezig is

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLPaPe

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2006
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen met het volgende. Ik heb een werkbalk gemaakt met daarop een knop die een macro start. De macro werkt alleen als er een ActiveWorkbook aanwezig is (ivm een if then functie). Als er geen ActiveWorkbook aanwezig is krijg ik een error.

Nu wil ik dat de knop op de werkbalk alleen beschikbaar is als er een ActiveWorkbook aanwezig is. Een aantal standaard knoppen in Excel (bijvoorbeeld print opdracht) doen dat ook. Ik krijg het alleen niet voor elkaar.

Groeten,
Paul.

Code:
If Application.Workbooks.Count > 0 Then ...

Wigi

Wigi,

Bedankt voor het reageren. Nu is het zo dat deze macro door meerdere gebruikers gebruikt gaat worden. Ik weet niet of er dan wel of geen verborgen workbooks aanwezig zijn (zoals bijv. PERSONAL.XLS). Deze worden met de formule die jij voorsteld wel meegeteld. Ik weet dus niet of het groter dan 0 moet worden of groter dan bijv. 1 of meer.

In het ActiveWorkbook gedeelte zit geen count mogelijkheid.

Als ik alle actieve workbooks sluit dan wordt bijvoorbeeld het icoontje "Print" grijs, dus niet te gebruiken. Ik ben op zoek naar een dusdanige functionaliteit.

Groeten,
Paul.

Ik heb voor mijzelf een oplossing gevonden door een Error handling in de macro te bouwen. Dat kon ik doen omdat door een verkeerde handeling van een gebruiker alleen error 91 voorkomt. Zodra dat gebeurt laat ik een New workbook toevoegen (Workbooks.Add).
Ik vind zelf dit geen "nette" oplossing, maar het werkt.

Neemt niet weg dat mijn specifieke vraag niet opgelost is. Ik sluit hem omdat het niet meer van toepassing is.

Groeten,
Paul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan