werkbalk freecorder / conduit startpagina krijg ik er niet meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nfoefoe

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Beste,

Ik wilde muziek opnemen van websites, heb daarvoor Freecorder geïnstalleerd.
Echter zit de werkbalk er na de-installatie nog steeds en krijg ik telkens http://search.conduit.com/?ctid=CT1060933&SearchSource=13 als startpagina.
Goh, spyware dus... (Of zoiets)

Heb MBAM SUPERantispyware en mijn eigen virusprogramma gerund, heeft niets geholpen...

Kan iemand mij helpen dit weer van mijn computer af te halen?

Groeten,
Chrétienne

hallo,

misschien kun je het proberen te deinstalleren met ccleaner, als dat niet lukt, kun je het proberen handmatig te verwijderen, via programfiles, gewoon het mapje van dat programma weggooien.
ook is er nog een gratis programmaatje, dat heet "unlocker", als je het gene dat je wilt verwijderen via de zoekfunctie in windows vindt, kun je met de rechtermuisknop unlocker gebruiken en het bestandje laten verwijderen, soms moet er eerst een proces worden vrijgegeven om iets weg te kunnen gooien, ook dat kun je met unlocker proberen, alles wat je ermee weg gooit wordt voorgoed verwijdered.

succes
groetjes

Hoi,

CCcleaner ook geprobeerd, echter geeft hij aan dat hij het programma niet kan vinden.
Wellicht omdat ik het wel al geprobeerd heb te de-installeren via het de-istallatieprogramma van Freecorder zelf.
Daarnaast zijn er geen mappen meer aanwezig van het programma.
Het zit m.i. dus ergens waar ik zo 1-2-3 niet bij kan...

Dus unlocker heeft dan niet zoveel zin denk ik?

hoi,

is er ook geen los bestandje te vinden via de zoekfunctie in windows?

Hoi,

heb denk ik de oplossing gevonden, ik heb net die rotzooi ook geinstalleerd en succesvol verwijderd, de op jouw beschreven manieren werkten inderdaad niet, ccleaner kon het niet vinden, unlocker kon het niet verwijderen...het had zich in zowel i explorer als firefox genesteld, ook hielp het niet om vanuit add ons te verwijderen uit firefox,
wat ik heb gedaan is het volgende, ik heb gezocht via zoekfunctie in windows op conduit. er zijn als het goed is 2 files van, als je die weggooit, en daarna ccleaner draait en ook regcleaner, ben je er als het goed is van af.
ik heb voor de zekerheid ook nog even mozilla gedeinstalleerd en daarna opnieuw geinstalleerd.

hopelijk gaat het nu lukken,
met vriendelijke groeten

Helaas, het heeft niet geholpen, zit er nog steeds mee opgescheept....

ojee,
wat is het ook een rotprogrammaatje, misschien heb ik het een beetje onvolledig neergezet.
wat misschien nog kan helpen is in deze volgorde,
verander je startpagina van je internetbrowser op bijv google, dan start hij tenminste niet op de conduit zoekmachine.
zodra je je browser dan start is die toolbar/zoekmachine niet in gebruik, (zo ging het tenminste bij mij, ik heb dat in internet explorer gedaan, en mozilla heb ik zelfs gedeinstalleerd)
als in ccleaner freecorder nog wel in de softwarelijst staat en niet te deinstalleren is, verwijder dan de waarde.
vervolgens, zoek handmatig freecorder op in de zoekfunctie, (1 vermelding staat in mijn documenten, die is te verwijderen, en als het goed is de andere vermelding in C:\ programfiles nu ook te verwijderen) verplaats die naar de prullebak, prullebak leegmaken..
dan zoek handmatig conduit op in de zoekfunctie, daar zijn ook 2 vermeldingen van, 1 genaamd conduit community (of iets in die geest) en de andere heet conduit installer, als het goed is zijn die meteen te verwijderen, verplaats ook die naar de prullebak, prullebak leegmaken, dan register opschonen, zo heb ik het gedaan en bij mij zijn ze compleet verdwenen.

er is nog een truckje: startmenu/uitvoeren type dan in: appwiz.cpl daarin kun je ook nog proberen het programmaatje te verwijderen, die schijnt iig te werken bijv bij de hardnekkige babylon toolbar (ook zo'n rotding)

als dat niet lukt zou je wellicht iets met hijack this kunnen probreren, of een andere removal tool zoals bijv revo uninstaller.
unlocker heeft iig geen zin.

verder weet ik ook niets te verzinnen, misschien dat iemand anders nog kan helpen.
groetjes

Laatst bewerkt:
als dat niet lukt zou je wellicht iets met hijack this kunnen probreren,

Hiermee kun je inderdaad die conduit toolbar fixen, maar hijackthis logjes mogen hier niet behandelt worden.

Het lijkt erop dat het is gelukt.
Ik zocht eerst alleen op conduit, maar moest inderdaad op freecorder zoeken. Het laatste bestand dat er nog stond kon ik eerst niet verwijderen, weer opnieuw opstarten en nu zonder problemen weggehaald.
Heb google weer als homepage en de toolbar is weg.

Dank voor het meedenken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan