werkbalk tabelgegevens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Als ik mijn gegevensbronnen open in Writer zie ik normaal gezien een werkbalk "tabelgegevens" waarmee ik o.a. filters kan instellen, een mailing maken, enz...
Deze werkbalk is verdwenen en ook niet terug te vinden in de lijst van de werkbalken.
Schijnt een bug te zijn in OOo. Ik vond op OOoforum reeds hoe je een registerbestand kan wijzigen om deze werkbalk terug te krijgen maar dat lost mijn probleem niet op.
Deze werkblak is echt onmisbaar bij het werken met databasekoppelingen. Weet iemand hier iets meer over? Dank bij voorbaat.

gevonden

:D hallo iedereen
Ik heb het na uren zoeken gevonden. Voor wie dit probleem ook eens heeft, zo los je het op.Sluit OOo en ook de snelstartbalk.
Ga naar de map C:\Documents and Settings\jouwgebruikersnaam\Application Data\OpenOffice.org2\user.
Verwijder alles uit deze map. Neem vooral een copie van je persoonlijke zaken zoals vb. je sjablonen. Start dan OOo opnieuw op. Er wordt een nieuwe standaardconfiguratie aangemaakt en je hebt je verloren knoppenbalk(en) terug.

werkbalk Tabelgegevens weg + oplossing daarvoor

Waarom lost het aanpassen van het registerbestand jouw probleem niet op ?

Die balk was bij mij ook weg, ik heb het registerbestand aangepast en nu verschijnt de balk iedere keer als ik in Writer op F4 druk. precies wat ik wil als ik daar met een database aan de gang ga.

Voor diegenen die met hetzelfde probleem kampen:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Sluit OOo, incl snelstarter;
- Ga naar het bestand DbBrowserWindowState.xcu in de OOo registry:
Documents and Settings\<USER>\Application Data\OpenOffice.org2\user\registry\data\org\openoffice\Office\UI (voor Windows)
of
- /home/<USER>/.openoffice.org2/user/registry/data/org/openoffice/ Office/UI (voor Linux)
- Open DbBrowserWindowState.xcu in een ascii-editor
- zoek de eigenschap 'visible' en vul daar 'true' in.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De andere aanpak is namelijk wel erg rigoreus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan