werkbalkkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papajo

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Hoi
ik zit met een raar probleem (of misschien ben ik mis en is het helemaal géén probleem):
onlangs heb ik XPpro geïnstalleerd en zat dus met die nieuwe vormgeving. In het begin wat verwarrend maar nu geraak ik het meer en meer gewoon.
Maar in het begin had ik die blauw en groene werkbalk onderaan. Nu is die opeens zoals in de klassieke windowsomgeving (zie bijlage). En ik weet bijgot niet hoe dat te herstellen.
Ik heb pas gescand op virussen, op spyware enz... Ik kan me ook niet meer herinneren wanneer het precies veranderd is (dus waar het eventueel kan aan liggen).
Ik heb ook geen aparte styles afgehaald en geinstalleerd ofzo...
Iemand een idee ???

geen bijlage !!!
nog eens:
is ze toch niet 103 KB zekerst !!!
even aanpassen en seffens opnieuw.

tweede poging

Bijlagen

• werkbalkkleur2.jpg
    werkbalkkleur2.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 57
klik ff rechts op een leeg stuk buroblad.
dan eigenschappen kiezen, en dan naar "vormgeving"gaan.
daar kan je het een en ander aanpassen

Ga eens naar je configuratiescherm, dan Taakbalk en menu start. Tabblad menu Start. Staat daar de klassieke aangevinkt? Je moet die bovenste hebben.

[edit]Of nog makkelijker, rechtsklikken op de taakbalk, eigenschappen, menu start[/edit]

Laatst bewerkt:
In 'vormgeving' kan je nergens de werkbalk onderaan aanpassen. Hij stond op windows standaard - heb effen een andere geprobeerd en terug gezet naar windows standaard. Nu is ook de werkbalk bovenaan in het klassieke patroon :((
En in de eigenschappen van de werkbalk stond ook alles normaal ???

Niet bij vormgeving, maar kijken bij tabblad Thema's. Daar op Windows-XP zetten.

Groetjes,
Bennie

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• xpbureaublad.jpg
    xpbureaublad.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 125
Alleen dit bij mij:

Bijlagen

• werkbalkkleur3.jpg
    werkbalkkleur3.jpg
    53,1 KB · Weergaven: 50
Bladeren en dan naar de volgende map gaan:
C:\Windows\Resources\Themes\

en open Luna.theme

Groetjes,
Bennie

En daar zag ik dat ik die 'service' had uitgeschakeld.
Waarom ? M'n pc'tje is niet meer van de nieuwste (500MHz,TNT2 enz...) dus had ik maar de raadgevingen van Black Viper op www.blkviper.com gevolgd om m'n systeem niet al te veel te belasten en de niet noodzakelijke 'services' uitgeschakeld. Maar het XP-voorkomen is dus deel van een 'theme' en bijgevolg na wat wijzigingen niet meer beschikbaar.
Echt nodig heb ik die blauwe werkbalk onderaan niet nodig, maar ik begreep die verandering niet, vandaar.
Nu wel.
Microsoft wil het de mensen zo aangenaam mogelijk maken, maar denkt blijkbaar dat iedereen behoort tot de categorie 'dummies'. Spijtig dat ze dat onderscheid niet maken, het zou hun OS veel antrekkelijker maken.
In elk geval ik laat het nu nog even zo. Als mijn systeem begint te sputteren vliegen die 'themas' er zo weer vanaf.
Van de andere kant vind ik het wel OK dat je in XP (of 2000) op hte niveau van die 'services' kan ingrijpen.
OPGELOST DUS.
Met dank aan Bennie, Franz en Tanja1968.
Zogauw ik terug werk heb maak ik me ook lid !!!!!!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan