• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbare dagen 2014 berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoriMe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2013
Wie kan mij helpen met een probleem met de formule Netto werkdagen?

Ik wil per maand berekenen hoeveel netto werkdagen er zijn minus de feestdagen. Hiervoor heb ik in een excel document alle maanden vermeld (Cel 1: 01-01-2014, Cel 2: 01-02-2014, etc) en daaronder handmatig genoteerd hoeveel feestdagen er per maand zijn (bijv. januari 1).

De formule is: =NETTO.WERKDAGEN(Cel met datum 01-01-2014;Cel met datum 01-02-2014)-feestdag genoteerd bij betreffende maand.

De berekening gaat goed t/m maart, maar vanaf april zit er telkens 1 werkdag meer bij. Exclusief feestdagen heeft april 22 werkdagen, maar de formule komt uit op 23 werkdagen.

Iemand tips?

Lorime

Waarom gebruik je de formule Netto.werkdagen niet zoals deze bedoeld is ?

Code:
 =NETTO.WERKDAGEN(Cel met datum 01-01-2014;Cel met datum 01-02-2014;gebied waarin je de feestdagen meldt)

Kan je een voorbeeld plaatsen ?

Lorime

Code:
=NETTO.WERKDAGEN(B1;LAATSTE.DAG(B1;0);P10:P16)

In kolom P staan de feestdagen. Dit kan evt. uitgebreid worden met meer dagen.
En voor deze formule gebruik je de laatste dag van de periode, in dit geval de maand.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan