• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad 1 uit meerdere werkboeken kopieren naar een verzamel werkboek middels vba

• Onderwerp starter Onderwerp starter emul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emul

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Ik heb helaas geen ervaring in vba, maar heb begrepen dat wat ik wil bereiken, kan worden bereikt dmv vba code.

Ik heb in een map diverse excel werkboeken (facturen).
Op werkblad 1 van alle werkboeken staat een factuur.
Alle facturen hebben eenzelfde layout, met in cel D16 het factuurnummer.

Ik zou graag een verzamel werkboek willen maken middels vba code, waarbij alle werkbladen nr 1 van de verschillende werkboeken automatisch worden gekopieerd het verzamel werkboek.
Daarbij zou ik willen dat elk werkblad naam de inhoud van een bepaalde cel krijgt. (ik wil dat het werkbladnaam het factuurnummer wordt. Dit nummer staat in cel D16)

Is er misschien iemand die hiervoor, of voor soortgelijk case, vba code heeft geschreven en dit wil delen.

Naar mijn idee kan je beter omgekeerd te werk gaan. Dus 1 workbook als database, van waaruit je je aparte facturen kan aanmaken (en dan het liefst als PDF natuurlijk).

Als ZZP'er heeft mijn vrouw dit pakketje gebruikt. Heel goedkoop en toch compleet genoeg om facturen aan te maken. Van haar boekhouder moest ze nog wel een online Davilex boekhoudprogramma bij nemen zodat hij haar beter kon begeleiden.

Naar mijn idee kan je beter omgekeerd te werk gaan. Dus 1 workbook als database, van waaruit je je aparte facturen kan aanmaken (en dan het liefst als PDF natuurlijk).

Beste Ginger,

haha, met respect uiteraard, maar het gaat niet om het opzetten. Het is een gegeven dat iedere factuur een eigen excel bestand is. Dus andersom te werk gaan is geen optie.

Emul, OK, maar over hoeveel facturen praat je dan per jaar? Ik gok dat je géén workbook wilt hebben met 10.000 sheets/facturen (en 500 óók al niet).

Emul, OK, maar over hoeveel facturen praat je dan per jaar? Ik gok dat je géén workbook wilt hebben met 10.000 sheets/facturen (en 500 óók al niet).

Het gaat om ongeveer 100 tot 200 facturen, die per email periodiek worden aangeleverd.
Nu open ik ze een voor een en kopieer ik ze naar het verzamel document, maar het open, sluiten en veranderen van tabbladnaam neemt redelijk veel tijd in beslag, wat volgens mij niet nodig is.
Het verzamelbestand gebruik ik vervolgens weer om data uit te halen naar ander bestand.

Staan al die workbooks in 1 directory? Dan is daar wel iets voor te verzinnen in VBA (er zijn denk ik wel een stel helpers die dit zomaar op de "plank" hebben liggen).

Staan al die workbooks in 1 directory? Dan is daar wel iets voor te verzinnen in VBA (er zijn denk ik wel een stel helpers die dit zomaar op de "plank" hebben liggen).

Ja, alle bestanden zitten in 1 map.

Er heeft nog niemand verder gereageerd. Is er misschien iemand die een oplossing heeft?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan