• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad beveiligen met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trylogicazdl

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2012
Berichten
22
Hallo formumleden,
Ik heb een bestand gemaakt waar ik op verschillende werkbladen informatie op invoer en waar ik bestuurlijke informatie uit kan halen. Ik wil die bladen in 1 keer beveiligen via een macro en ook de beveiliging van die bladen in 1 keer via een macro opheffen.
Ik heb een forum geraadpleegd en de tips van onderstaande thread toegepast:

http://worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=73300


In mijn bestand werken deze tips niet. Ik ben geen bekende met VBA en dus dacht ik: er is vast wel iemand op het forum die kan helpen

Kunnen jullie mij hier mee helpen?

Alvast bedankt voor de reacties :)
 

Bijlagen

  • Testbeveiliging1.xlsm
    47,7 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Waarvoor dient die beveiliging als je deze zo maar per knop er kunt afhalen?
 

Bijlagen

  • Testbeveiliging1.xlsm
    45,5 KB · Weergaven: 61
Hallo formuleren,
Ik heb de vraag inderdaad dubbel gepost. Ik heb daar inderdaad niet goed bij nagedacht, sorry daarvoor Excelamateur.


Cobbe, je oplossing voor het probleem werkt feilloos. Ik heb echter vergeten te vermelden dat de kolommen waarvan de koppen geen rode opvulling hebben wel gewoon bewerkt moeten kunnen worden. De beveiliging voor die cellen had ik al uitgeschakeld in cel eigenschappen. Kan dat ook met de vba code die jij hebt geschreven?

Het bestand dat ik gebruik voor het oplossen van het probleem is slechts een voorbeeld bestand. Het echte bestand moet ik gebruiken op mijn werk en staat vol met vertrouwelijke informatie die ik biet kan delen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast bedankt voor de reacties,
Bert:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan