• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad beveiligen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hallo,

Waarschijnlijk is het een simpel verhaal en kijk/zoek ik niet goed in de help sectie, vandaar mijn vraag:

Ik wil dat in een excel file 1 werkblad verborgen/onzichtbaar is en alleen maar is op te roepen dmv een wachtwoord, dus ook de tab van het werkblad mag niet te zien zijn.

thanks

mtb zei:
hallo,

Waarschijnlijk is het een simpel verhaal en kijk/zoek ik niet goed in de help sectie, vandaar mijn vraag:

Ik wil dat in een excel file 1 werkblad verborgen/onzichtbaar is en alleen maar is op te roepen dmv een wachtwoord, dus ook de tab van het werkblad mag niet te zien zijn.

thanks
Hallo michel,

Heb je hier wat aan, zie bijlage.

Gr Justes

Bijlagen

Justus

bedankt voor je reactie, en jouw oplossing is ook wat ik bedoelde, alleen ........... ik wil dat je de werkbladen pas/alleen vrij kunt geven m.b.v. een passwoord. dus jouw macro moet eerst om een passwoord vragen voordat hij de werkbladen vrijgeeft.

Zoiets:

Code:
Sub Zichtbaar()
'Ctrl+s
    Dim i      As Long, paswoord As String
    Application.ScreenUpdating = False
    paswoord = InputBox("Geef het paswoord in.", "Paswoord verificatie")
    If paswoord = "jouwpaswoord" Then
        For i = 2 To 15
            Sheets("Blad" & i).Visible = True
        Next i
    Else: MsgBox "Het ingevoerde paswoord is verkeerd."
    End If
    Range("A1").Select
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Wigi,

bedankt voor je reactie, en het zal waarschijnlijk ook wel werken, het probleem is denk ik dat ik iets verkeerd doe

ik heb jouw code op 3 manieren proberen toe te passen in mijn bestand te weten: in een nieuwe module , ik jouw jouw code in vba bij het betreffende werkblad ingevoegd (blad 2) en ik heb jouw code in vba bij This workbook ingevuld en in alle gevallen werkte die niet.

wat doe ik verkeerd??????????

Open "bladen verbergen-3.rar" (zie hierboven van Justes) en de Excel file daarin, ga naar Module 1 en vervang de code daar door mijn voorstel. Zou moeten werken dan. Ik heb het getest.

Voor bladen verbergen gebruik iets analoog.

Wigi,

het bestand wat Justus heeft gepost was niet mijn bestand, en ik heb de code in module 1gewist en jouw code daar geplakt en kreeg als antwoord: 'macro bladen verbergen 2.xls'!macro1 kan niet worden gevonden

wat ik zoek is een code die toepasbaar is in mijn bestand (bestaat uit +/- 5 tabs/bladzijde), en die 1 of 2 bladzijde hiervan verbergt en voor het zichtbaar maken een password vraagt.

ps: bestand bevat persoonlijke info en is te groot vandaar dat ik die hier niet kan posten

alvast bedankt voor je hulp, en hoop dat het een beetje duidelijk is.

Als ik het goed begrijp zal mtb eerst moeten weten hoe je (een) werkblad(en) met het verbergen een ww meegeeft. De code van Wigi om (een) blad(en) zichtbaar te maken werkt goed. Als ik het antwoord zou weten dan......zou ik het geven.

Michel,

Zet beide macro's in één Module en maak voor elk een knop op het altijd zichtbare Blad.
Het wachtwoord is nu -michelpw- . Wijzig dit naar eigen inzicht.
De gebruiken krijgt 3x een kans om het juiste wachtwoord in te voeren,

De "Onzichtbaar-macro" maakt de bladen VeryHidden.
Op deze manier kun je de bladen niet zichtbaar maken via
Opmaak-Blad-Zichtbaar maken.

Sub OnZichtbaar()
'Ctrl+d
Dim i As Long
For i = 2 To Sheets.Count
Sheets(i).Visible = xlVeryHidden
Next i
Range("A1").Select
End Sub
Sub Zichtbaar1()
'Ctrl+s
Dim i As Long, teller As Long, wachtwoord As String
Application.ScreenUpdating = False
teller = 0
begin:
wachtwoord = InputBox("Voer het wachtwoord in.", "Wachtwoord?")
If wachtwoord = "michelpw" Then 'kies hier je eigen wachtwoord
For i = 2 To Sheets.Count
Sheets(i).Visible = True
Next i
Exit Sub
Else: MsgBox "Dit wachtwoord is fout."
teller = teller + 1
If teller >= 3 Then Exit Sub 'de gebruiker mag 3x een gokje wagen
GoTo begin
End If
Range("A1").Select
End Sub

Luc,

Yes, dat is wat ik bedoel, bedankt
Alleen......, nu zet de macro alle bladen (behalve het hoofdblad) op onzichtbaar, is het ook mogelijk dat ik aangeef welke bladen onzichtbaar moeten zijn, het kan nl. zijn dat in een file van 7 werkbladen er maar 2 of 3 onzichtbaar moeten zijn, en de rest niet:o

alvast harstikke bedankt:thumb:

Luc,

Door een beetje te stoeien is het probleem opgelost, (heb for i=2 veranderd in for i=3)
nu kan ik het naar eigen gebruik aanpassen.

thaks a lot:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan