• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad blijft formule weergeven, óf kopieert formule niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuiver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
4
Beste Alllen,

Ben nieuw hier, en leef onder de naam Jarno.
Ik ben geen digibeet, heb best wel wat affiniteit met computers en software, maar nu gaat mij iets boven de pet:

Ik heb een excelblad (2007). Via Macro;s kopieer ik daaruit bepaalde kolommen, waarvan de unique velden worden weergegeven in een nieuw blad. De waarden uit dit nieuwe bald worden gekopieerd en geplakt (special paste, alleen waarden) in weer een ander blad.
So Far, So Good.

in dit laatste blad wil ik nu via Som.Als een aantal waarden er bij plaatsen (dit wil ik later weer in de macro verwerken), maar hier gaat het mis: Excel geeft alleen de formule aan.
Als ik dan CTRL-T klik komt er wel een waarde te staan, maar dan laat de formule zich weer niet doorrekenen, maar geeft ie alle opvolgende velden dezelfde waarde.
Zie een plaatjes :
excelissue.jpg

excelissue2.jpg




Heeft iemand enig idee wat er fout gaat?

Met groet,
Jarno
 
Laatst bewerkt:
Stuiver,

Heb je al in de Help van Excel gekeken bij Som.ALs?
 
Jarno,

Ik vermoed dat de celeigenschappen van kolom C op tekst staan of bij opties - geavanceerd - weergave-opties staat een vinkje bij 'formules weergeven in plaats van berekende resultaten' (2010).
 
Stuiver,
Heb je al in de Help van Excel gekeken bij Som.ALs?
SOM.Als is mij niet vreemd. Ik werk daar bijna dagelijks mee. Omdat ik ook niet alles weet heb ik in de help gekeken, en daar niets nieuws aangetroffen.

Jarno,
Ik vermoed dat de celeigenschappen van kolom C op tekst staan of
nee, net als het bereik waar deze cel naar verwijst zijn de celeigenschappen €.

bij opties - geavanceerd - weergave-opties staat een vinkje bij 'formules weergeven in plaats van berekende resultaten' (2010).
Stond niet aan. Deze was al uitgezet met CTRL-T.

Kan het zijn dat een cel waarvan de inhoud afkomstig is uit een Macro, zich niet meer laat berekenen met formules. (dat zou niet moeten mogen, maar ik vraag het toch maar)

groet,
Jarno
 
Plaats je file even online, dan vinden we het probleem wel..

Mvg,
Exhelp
 
oke, zie hier:

Weggehaald, vraag beantwoord

Let op, het gaat dus om tabblad ABC, cellen in C. Hier is een SOm.Als met de gegevens in kolom L van werkblad Input niet mogelijk.
Als je de makro's wil draaien: verwijder dan eerst tabblad test en ABC. Draai daarna macro "opnieuw".

Ben benieuwd wat jullie vinden...
 
Laatst bewerkt:
Eerst CTRL+T doen om terug je weergave naar gegevens (ipv formules) te zetten.
Als je dan doortrekt gaat hij inderdaad niet correct de oplossing geven.

Ga op een cel staan die 'foutief' is.
Druk F2
Druk Enter
... je zal zien dat het nu wel goed is.

Je kan de formule doortrekken naar beneden
De ganse kolom selecteren
Zoeken en vervangen openen

Zoeken: =
Vervangen door: =

en dan Alles vervangen.
--> heeft hetzelfde effect als F2/Enter


Bij mij gebeurt dit soms ook... hoe dit komt? Geen idee...
 
hehehe.... grappig dat jij er ook wel eens last van hebt.

Het werkt inderdaad wel. Dank voor je hulp!

Zal ik nou in de Macro ook die zoek-vervang optie meenemen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan