• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad Delen Conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

comisa1982

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2016
Ik wil document niet in Sharepoint zetten.

Zodoende dat ik "verouderde manier van Delen " heb toegevoegd op werkblad Snelle toegang Excel.

Daarbij aangegeven:

Wijzigingen bijwerken : elke 5 minuten automatisch opslaan
Strijdige wijzigingen van verschillende gebruikers: aangevinkt , vragen welke wijzigingen moeten worden gemaakt

Echter in praktijk werkt dit laatste niet. Ik krijg geen melding qua conflict.

Dus als ik in een cel A heb ingevuld
En indezelfde cel een andere gebruiker in dat bestand dan B invult.

En opslaan.

Dan verschuift mijn data A naar een cel die beneden de B staat.

Ik was bij andere versie gewend da tik dan melding kreeg wiens gegevens dan voor een bepaalde cel Leidend moet zijn.

Ik krijg dit vooralsnog niet voor mekaar.

Werkend met Office 365.

hebben jullie allicht tips.

Waarom niet in Sharepoint? De oude manier van delen is altijd al onbetrouwbaar geweest, de nieuwe is echt 100% beter.

Allicht dat ik idd tijd moet nemen om mezel beter in te verdiepen.

Heb t wel geprobeerd met sharepoint.
Echter, ik merkte dat wanneer de andere gebruiker er een filter op had staan op de kolommen bijv. Er op mijn scherm die filter dan ook werd toegepast.

Dit werd dan wel verholpen door automatisch opslaan uit te zetten. Dus dat ik het filterwerk dan niet zag van de ander. Echter kreeg ook geen melding over conflicten. De meeste recente wijzigingen worden overgenomen als leidend.

Ik heb idd gelezen dat oude methode onbetrouwbaar zou zijn. Heb er zelf geen last van gehad.

Misschien alsnog sharepoint kans geven.

Dat van dat filter is inderdaad erg lastig. Maar misschien kan je eromheen werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan