• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb precies hetzelfde gedaan als bij de vorige bijlagen maar dit keer schijnt het niet te mogen lukken. nog maar een keer.

Ik gebruik Vista en dat is een ******* eigenwijs programma en ik zie nergens de mogelijkheid om te zippen. Geef me een e-mailadres en ik stuur het als bijlage.

mvg/
lgxtweeling

ik heb zowel OO als excel
Hierbij je xls bestand

ik heb 52 weekschema's onder elkaar staan en dan ben ik wel een paar dagen bezig

Maak week nummer 1 zoals je het hebben wilt.
kopieer deze en je hebt 2 weken.
kopieer deze 2 en je hebt 4 weken.
kopieer deze 4 en je hebt 8 weken.
enz
Zo heb je vrij snel 52 weken

bedankt popipo, ik had net Winzip gedownload en het bestand gezipt en nu ben je me voor, hartelijk dank voor het meedenken.

mvg/
lgxtweeling

beste Popipipo,

Dat was me allemaal al gelukt maar het probleem is dat bij het werken met dit spreadsheet er veranderingen in de opzet gemaakt kunnen worden en ik wil het sjabloon a.h.w. bevriezen zodat alleen veranderbare gegevens gewijzigd kunnen worden zonder het origineel aan te tasten.

mvg lgxtweeling

Welke cellen wil je precies blokkeren en welke niet ?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio.

Het hele werkblad van het jaar 2008, waarvan je één week ziet, moet onveranderbaar(behalve voor mij) worden. Alle overige cellen op de snijpunten van de dagen/uren en de namen van de lesgevers (Arnold,Jaap etc) mogen door iedereen ingevuld of gewist worden want daar komen de namen te staan van de lesklanten. We kunnen dan zien wie er komt, op welke dag en hoelaat en wie de les geeft.
Ben ik duidelijk geweest zo?
Ben benieuwd naar de oplossing.

m.vr.gr.
Arnold

Is het de bedoeling dat Blad2 automatisch wordt gevuld met de gegevens van Blad1?
Dus in Blad 1 worden namen e.d. ingevuld en aan de hand van de gekozen week verschijnen de gegevens van de desbetreffende week in Blad 2.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

lgxtweeling

Van de cellen op de genoemde kruispunten heb ik de blokkering afgehaald en daarna het tabblad beveiligd (zonder password).

Haal de beveiliging er af, vul de rest aan en kopieer het tot 52 weken en zet de beveiliging er weer op.

Beste Popipio,

Bedankt voor je moeite en ik ga het zo proberen.

m.vr. gr.
lgxtweeling

Beste Roncancio,

Het hele bestand wat ik in gebruik heb bestaat uit 52 weekbladen onder elkaar. Al die met vaste gegevens ingevulde weken wil ik "bevriezen" waarna dus alleen op de snijpunten van dag/uur en docentnaam, klantengegevens ingevuld kunnen worden en eventueel verwijderd. Dit mag onder geen beding de opzet van het hele werkblad aantasten.

m.vr.gr.

lgxtweeling

Beste lgxtweeling

Ik weet niet goed of je mijn antwoord wel goed begrepen hebt omdat je daarna je vraag vervolgde aan Roncancio.

Maar hier heb je het uitgewerkte voorbeeld.

Beste Popipipo,

Heel erg hartelijk dank voor de uitwerking, dit is wat ik bedoelde. Kan je mij de werkwijze die je gevolgd hebt nog even mailen? lgxtweeling@hotmail.com

Nogmaals dank.
ps. het antwoord aan Roncancio heb ik opgesteld omdat ook hij zich met dit probleem bezig had gehouden en omdat hij nog een vraag had over de kwestie. Is wel zo netjes nietwaar?

Beste lgxtweeling

Ik heb het, zoals ik je ook al in mijn reactie van 25-05-2008, 20:58 heb vermeld, als volgt gedaan.

Voor het hele werkblad heb ik eerst alle cellen beveiligd.
Van de cellen met de snijpunten van dag/uur en docentnaam, klantengegevens heb ik die beveiliging weer afgehaald.
Daarna de cellen A!:l29 gekopieerd en deze in cellen a31 geplakt. Je heb nu 2 weken
Daarna de cellen A!:l59 gekopieerd en deze in cellen a61 geplakt. Je hebt nu 4 weken.
.......
enz.

Tot slot is het hele werkblad beveiligd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan