• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad gegevens ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

houseguru

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
ik heb een klanten bestand met alle naw gegevens enz.
daarin is ook een kolom met de naam van de vertegenwoordiger die bij desbetreffende klant hoort.

nu wil per vertegenwoordiger op een apart werkblad alleen zijn klanten hebben.

ik kan met de autofilter wel per vertegenwoordiger deze klanten filteren en dan kopieren--> plakken naar een ander werkblad, maar als er dan veranderingen worden gemaakt op het hoofdblad moet dit handmatig ook worden aangepast op de andere werkbladen.

ik heb dus een werkblad genaamd "piet""
hierin moeten alleen de klanten van hem komen die moeten worden opgehaald van de totale lijst.

welke functie is dit en hoe moet dit? ik denk de vert.zoeken functie maar hoe moet ik deze uitvoeren dan?

alvast bedankt

Ik zou kiezen voor een macro die uitgevoerd wordt bij selectie van een bepaald werkblad, of bij het verlaten van een werkblad.

probeer het eens te doen met de wizard opzoeken. deze kun je vinden in het menu Extra. Als hij daar niet vermeld staat, zul je die moeten installeren met behulp van invoegtoepassingen, deze staan in hetzelfde menu...

Ik ben blij voor je dat het gelukt is.
Maar dan is het nu tijd om aan te vinken dat de vraag is opgelost.
Dank je wel.

Mvg. Hoornvan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan