• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad importeren vanuit ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJWezzz

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2014
Goedendag,

Zojuist ben ik met excel wat aan het experimenteren om uit eindelijk het mezelf makkelijker te maken.
Nu ik ergens tegen aan loop wil ik jullie vragen naar een oplossing voor het volgende.

Ik heb 2 excel bestanden, waarvan 1 bestand lokaal op de c: schrijf en 1 bestand vanaf een Nas de z: schrijf.

Het bestand op de Z: gebruiken meerdere personen en voegen daar gegevens in.
Echter het bestand waar ik in werk mogen hun niet zien ivm vertrouwelijke gegevens.
Op de c: schrijf staat het bestand overzicht.xlm en daar wil ik graag de werkbladen laten importeren die op de z: staan het bestand adressenboek.xlm
Dit hoeft niet real-time bijgewerkt te worden maar de meest recente versie te importeren van adressenboek.xlm

Bijgaand een sample.

idee.png

Ik heb al eerder op internet gezocht en kreeg verschillende visual basic commando's maar kreeg het nog niet werkend.
Het kan ook zijn dat ik naar het verkeerde zocht op internet :confused:

Hopende hebben jullie een idee hoe het wel zou kunnen werken.

Het volgende had ik hier op de site gevonden maar helaas werkte het niet.
Workbooks.Open Filename:="z:\administratie\adressenboek.xls"
Sheets("1000,4000,8000").Copy Before:=Workbooks("overzicht.xls").Sheets(1)
Windows("adressenboek.xls").Activate
ActiveWindow.Close

DJWezzz,

De eerste fout die ik zie is de het aangeven van de sheets, het tabblad "1000,4000,8000" bestaat niet, gebruik hiervoor een array.
Verder wil je de tabbladen niet voor (before) maar na (After) het eerste tabblad hebben.
Het bestand "Adressenboek.xls" kun je in een keer sluiten.

Ik heb je bestanden niet dus hier maar even uit het hoofd.
Code:
Sheets(Array("1000","4000","8000")).Copy After:=Workbooks("overzicht.xls").Sheets(1)
Workbooks("adressenboek.xls").Close

Veel Succes.

Zo ben ik al een hele stap verder met dank naar Elsendoorn2134, het werkt alleen als ik op uitvoeren druk in de ontwerp modus.
Hoe kan ik verplichten dat excel de tabbladen wel inlaad met het openen van het bestand maar wel op me tabblad overzicht blijft?

Als je onderstaande code bij ThisWorkbook van het bestand overzicht plaatst, wordt de code bij het openen van het bestand overzicht direct gestart.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets(Array("1000","4000","8000")).Copy After:=Workbooks("overzicht.xls").Sheets(1)
Workbooks("adressenboek.xls").Close
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan