• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad Menubalk verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lcodee

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Hi,

Ik gebruik excel 2003. Er moet een manier zijn om de menuwerkbalk te verbergen.
Als ik het probeer via aanpassen en dan het vinkje voor de menubalk weghaal gaat hij inderdaad weg maar zodra ik het aanpas venster sluit komt hij onmiddelijk weer terug.
Weet iemand hiervoor een oplossing? :rolleyes:

Bedankt maar de WerkbladMenubalk zul je daar niet vinden.

Ik raad het niet aan... tenzij je problemen wenst met de gebruikers van je toepassing.
Maar hier staat wel hoe je het moet doen:

http://www.newbytes.be
Excel => Lessen
10- Manipuleer Excel

Luc

Laatst bewerkt:
Bedankt Luc precies wat ik nodig heb. Gebruikers krijgen alles wat ze nodig hebben.

Ik weet wel dat ik hiermee afbreek wat je van plan was te maken: maar helaas heb je minder problemen als je de gebruikers méér geeft dan ze nodig hebben.

Ikzelf gebruik dat verbergen van werkbalken nooit (meer). Geeft meer problemen dan voldoening. Voor profesionele toepassingen schakel ik toch al over naar Access (En binnenkort .Net) Daar kan je wel op een veilige manier menubalken e.d. aanpassen, en verbergen.

Om je een idee te geven wat je mag verwachten door de menubalk te verbergen:
Ik krijg regelmatig mail van mensen, die me vragen hoe die menubalk terug zichtbaar te maken. Nochthans zit dit in geen enkele van m'n toepassingen... het is enkel in dit ene bestand op m'n site te vinden. En bij normaal gebruik, heb je er ook geen problemen mee. Maar op het ogenblik dat er iets abnormaals gebeurd, is de gebruiker z'n balk kwijt. (Er zijn er zelfs die verder sukkelen, Office er af smijten, en terug installeren... en dat zelfs zonder resultaat). Bedenk zelf maar wat ze van je toepassing gaan vinden, indien ze zelf, ongevraagd, en zonder verwittiging dergelijke problemen krijgen.

Luc

Je hebt daar wel een punt maar ik zou toch graag bepaalde bewerkingen onmogelijk maken.
Als ik items uit de menus weghaal krijg bij openen steeds de foutmelding "Subscribt buiten bereik""

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan