werkblad met autofilter deels beveiligen tegen bewerken met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Berichten
491
Goedenavond allemaal,

Ik heb in mijn excelbestand een tabblad die ik graag wil beveiligen tegen bewerking, gewoon om te voorkomen dat ik een functie of formule verwijder.

Ik heb in dit tabblad ook een autofilter zitten, maar helaas werkt de standaard beveiligsoptie niet op een Macbook, daarom hoop ik dat het op een Macbook wel via VBA kan.

Ik heb het betreffende tabblad meegepost, zonder dat ik aan het tabblad zelf iets gedaan heb. Daarom zijn er allemaal fouten.

Het Autofilter wil ik graag blijven gebruiken, deze heeft het bereik F48:S398. In het bereik T49:AB398 zijn er een aantal verwijzingen naar het autofilter, nadat ik ergens op sorteer, sorteren deze cellen automatisch mee. Dat wil ik graag zo houden.

Dan zijn er nog een aantal cellen en celbereiken die ik wél wil kunnen bewerken:

P46 (dropdown-menu)
Q43:S43 (dropdown-menu's)
AC38:AC47 (dropdown-menu's)
C49:C68 (dropdown-menu's)
AE49:AF76 (dropdown-menu's)
I49:I398 (vrije invoercellen)
R49:S398 (vrije invoercellen)

Ik vond op internet onderstaand code, het was haast te mooi geweest dat die meteen zou werken, doet'ie dus ook niet:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
With Sheets("Blad1")
.Protect UserInterfaceOnly:=True
.EnableAutoFilter = True
End With
End Sub

Is er iemand die mij kan helpen aan een werkende code?
 

Bijlagen

  • e1 Paleo-planning helpmij.xlsm
    176,6 KB · Weergaven: 11
Warom maak je dat werkblad niet onzichtbaar ? Hidden=-2
 
Bedankt voor het meedenken snb, maar het is een boodschappenlijst, met een aantal aanverwante functies. Ik doe daar bijvoorbeeld boodschappen opboeken, eten derven en het boodschappenlijstje kopiëren naar het notitieblokje. Dus moet constant zichtbaar zijn. Of begrijp ik je verkeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan