• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad met inlognamen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo John van Herk,

Hier kun je toch de Blad beveiliging van Excel gebruiken?
Deze heb ik uit help van VBA gehaald, een deel heb ik ' ervoor gezet, want toen ik hem weer opende kon ik niet meer bij de macro komen.
Gisteren heb ik in de macro een wachtwoord gezet en als je dan op de knop bladbeveiligen klikte zette hij dit wachtwoord en bij wachtwoord opheffen kwam het menu om het wacht woord in te voeren.

Mvg, Wim

Het klopt dat je het blad apart kunt beveiligen, maar bij het afsluiten (met de opdracht activesheet.protect) wordt er niet om een wachtwoord gevraagd en dat was eigenlijk wel de bedoeling omdat dan andere gebruikers ook bij het blad kunnen komen en wijzigingen aanbrengen.

Ik heb nog iets gevonden:

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

ActiveSheet.Protect Scenarios:=True, UserInterfaceOnly:=True, Password:="wim"

End Sub

zo zie je maar; zoekt en je vindt zult.

Hallo John van Herk,

HTML:
Ik heb nog iets gevonden:

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

ActiveSheet.Protect Scenarios:=True, UserInterfaceOnly:=True, Password:="wim"

End Sub

zo zie je maar; zoekt en je vindt zult.

Dit kon ook in de macro, die je gemaakt hebt voor de knoppen (Bij Beveiligen) de andere knop laat je zo en dan vraagt hij om het password.
Aan jou de keuze, wat je gebruikt.
De macro kun je ook beveiligen maar zoals je misschien weet is deze binnen de minuut te kraken.
Alleen met de code die ik je gaf waarvan een deel is uitgeschakeld, als je die gebruikt kom je niet meer in, was mijn ervaring.
Je ziet wel er is van alles op het net te vinden.

Suc6.
Mvg, Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan