• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad op andere computer volgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerenmarly

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Hallo allemaal
ik zit met een probleem waar ik nog niet uitkom
ik werk op een computer met een werkblad waar de hele dag mee wordt gewerkt en gegevens worden ingevoerd en veranderd
dit gebeurd op meerder computers ( ieder een eigen werkmap met andere gegevens)
nu wil ik op een andere computer in het netwerk dit volgen en de veranderingen mee volgen
ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Groetjes Ger

Hallo,
Waarom niet werken met Access dit is beter geschikt voor het werken met meerdere gebruikers?
Groetjes,
Scotty

Hallo,
Waarom niet werken met Access dit is beter geschikt voor het werken met meerdere gebruikers?
Groetjes,
Scotty

Hoi Scotty
Ik heb een heel programma geschreven onder exel
Maar heb nog nooit met access gewerkt, dus geen ervaring hoe dit zou moeten

Groetjes Ger

Je kunt een werkboek delen, heb je dat al geprobeerd?
En, iets anders, wil je niet complete berichten quooten waar je op reageert? De Quote knop is géén antwoordknop!

Laatst bewerkt:
Hoi Octafish
je hebt gelijk
werkboek delen heb ik geprobeerd, maar dan zie je de veranderingen pas als je het werkboek afsluit en weer opnieuw opent op de andere computer
daar het hier gaat om minimaal 8 werkboeken is dit lastig

Groetjes Ger

Onder de streep blijft het probleem hetzelfde. Excel is (en zal niet dat ook nooit worden) geen database waar de transacties real-time zijn te volgen. Wat je wilt gaat linksom of rechtsom dus niet werken.

Maar als je dan toch bezig bent. Zet het hele verhaal om naar een webinterface en MySQL. Dat is t.o.v. Access gratis en kan iedereen van overal ter wereld ook nog bij de data.

Dan zul je de functionaliteit van je sheet moeten omzetten naar bijv. PHP. Er is helaas geen knop voor die dit in 1 keer voor je doet.

werkboek delen heb ik geprobeerd, maar dan zie je de veranderingen pas als je het werkboek afsluit en weer opnieuw opent op de andere computer
Hoewel ik geen voorstander ben van gedeelde werkboeken, is bovenstaande in XL-2010 volgens mij niet waar (is al weer een tijd geleden dat ik iets met gedeelde bestanden gedaan heb:d). Door alleen te saven zie je de wijzigingen die anderen hebben aangebracht.

Nb. Even googlen op excel omzetten naar PHP geeft een aantal bruikbare links.

Laatst bewerkt:
Hoi Zapatr
door een nieuw tapblad aan te maken waar alle gegevens komen te staan die je elders nodig hebt
dan een hyperlink naar dit tapblad maken vanaf een andere computer
dan heb ik een macro aangemaakt die via deze hyperlink de gegevens kopieert naar een nieuw document

Groetjes Ger

Dank voor je antwoord.
Je bent al in wk-voetbalstemming denk ik, met al dat getap ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan