werkblad opmaken adhv data uit andere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
113
Goeie middag,

Ik heb een file toegevoegd die ik dagelijks gebruik, elke dag krijg ik een nieuwe forecast met een aantal referenties, ene dag meer referenties dan de andere dag ...

Deze file werd initeel opgemaakt door een vroegere leidinggevende, maar ik wil die file nu wat optimaliseren door hier een daar met macro's te werken, en zo een aantal repetitieve taken automatisch te laten uitvoeren.

Mijn vraag gaat over werkblad 'Afroep', dit is een werkblad met een aantal 'blokken', eentje voor elke referentie, die worden ingevuld dmv formules en beetje manuele input.

Ik heb nu een zeker aantal 'blokken' klaarstaan, maar als je naar beneden scrollt, zie je dat er na X21023 geen info meer is (dus lege blokken), maar dag erna kan dat vb wel het geval zijn, of zelfs 3 lege 'blokken'.

Is er een mogelijkheid om het exact aantal blokken weer te geven als er referenties op die dag zijn ? Daarmee weten we ook zeker dat alle referenties meegenomen worden, want stel dat ik nu 5 bijkomende referenties heb in de forecast, komen die niet op de file, omdat er maar 2 vrije blokken meer zijn.

Is er een mogelijkheid om een code te schrijven zodat er per referentie een blok gemaakt wordt, en dan ook de juiste formules in elke cel, en wat opmaak ?

Let wel : ik vraag jullie niet om dat te schrijven (allee, ik zou daar natuurlijk niet kwaad om zijn), maar als je me gewoon kan zeggen als het mogelijk is wat ik in gedachten heb, en me eventueel kan verwijzen naar een pagina met een gelijkaardige code of zo ? Dan kan ik dat verder bestuderen en uitwerken. (of proberen toch)

Alvast bedankt,
 

Bijlagen

  • test_fcst.xlsm
    218,3 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan