• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad opslaan onder andere naam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Enige dagen geleden heeft iemand een handig stukje vba geschreven om een werkblad op te slaan onder een naam, die opgebouwd is uit celwaarden.
Zou ik goed kunnen gebruiken ware het niet dat ik eigenlijk zoek naar een mogelijkheid om een gedeelte van een werkblad of desnoods een hele pagina te bewaren onder een andere naam ( Voor Lotus 1.2.3 kenners: /fxf of /fxv) zonder dat de naam van het huidige werkblad ook verandert. Ik heb die mogelijkheid niet gevonden onder de standaardfuncties en, zoals eerder gezegd, mijn vba-kennis is gering.

Uit de help van Excel. (Help, Help voor Lotus-123 gebruikers) (Moet je wel installeren.)

Procedure voor /Bestand Selectie Formules:

1. Selecteer het ophaalbereik.
2. Kies Kopiëren in het menu Bewerken.
3. Kies Nieuw in het menu Bestand.
4. Kies Plakken speciaal in het menu Bewerken.
5. Selecteer Formules of Waarden
en Lege cellen overslaan.
6. Kies Opslaan als in het menu Bestand.
7. Voer de bestandsnaam in en druk op ENTER.
8. Kies Sluiten in het menu Bestand.

Hoi Colombe,

Kijk eens op de website van Ron de Bruin, www.rondebuin.nl, deze slaat werkbladen en delen van werkbladen op in een nieuwe werkmap, verzend ze vervolgens per e-mail en vernietigd ze. De laatste twee stappen hoef je niet te doen.

Jeroen

Jan en Jeroen, beiden bedankt!
Jan, jouw oplossing had ikzelf ook al bedacht, die werkt ook prima, doch als je die in een makro zet is het blad dat ik zo bewaar steeds leeg! Ra ra?

Jeroen jouw suggestie om bij
rondebruin.nl te kijken ga ik zeker volgen, maar ik zag zo gauw niet waar ik moest zoeken en heb even geen tijd.

Met volgende macro kan je het actieve werkblad opslaan onder een andere naam
zonder het originele te wijzigen:

Sub Save_ActiveSheet()
ActiveSheet.Copy
ActiveWorkbook.SaveAs "naam.xls"
ActiveWorkbook.Close False
End Sub

Pierre

Bedankt Pierre, dat is precies waar ik naar zocht.
Overigens lukt de oplossing van Jan nu bij mij ook in een makro. Waarop dat eerst niet lukte is me nog steeds niet bekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan