• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad opslaan zonder openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gigioly

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2004
Ik gebruik de makro (die hier een tijdje geleden vermeld was) om een blad op te slaan onder een nieuwe, andere naam.
Maar na het opslaan opent Excel dit opgeslagen blad onder deze nieuwe naam.
Maar ik zou graag hebben dat ik in het oude blad blijf omdaar een nieuwe invoer te doen. Het opgeslagen blad moet zelfs niet geopend worden.

Weet iemand raad?

Gigioly

Bedoel je met blad soms het hele werkboek?

In dat geval moet je in je macro code toevoegen om het nieuwe opgeslagen werkboek nogmaals op te slaan als je oude werkboek. Je oude werkboek wordt dan wel overschreven.

Ik gebruik een werkmap (start.xls) met meerdere bladen. Wanneer blad1 ingevuld is, schrijf ik alleen blad1 weg als klant.xls ( klant = waarde van een cel). Na het wegschrijven van deze file opent Excel deze werkmap. Dit wil ik vermijden. Wel wegschrijven, maar niet openen, want de persoon die deze bladen invult kan per vergissing verder werken in de gespaarde werkmap (naam.xls) i. pl. v. in de originele werkmap (start.xls).

Hoe kan ik dit verhelpen?

Hallo Excel-liefhebbers.

Ik breng mijn vraag nog eens onder de aandacht.
Kan iemand helpen?

Nogmaals kort: ik gebruik een werkmap met meerdere bladen. Als "blad1" is ingevuld, wil ik alleen dit "blad1" wegschrijven (sparen) onder een andere naam. De andere bladen bevatten veel klantgegevens (mee wegschrijven van deze bladen kost te veel ruimte op de HD).
Het wegschrijven lukt, maar Excel opent dadelijk deze nieuwe werkmap, waarin alleen "blad1" zit. Dit wil ik vermijden. Ik wil gewoon verder in mijn eerste werkblad blijven werken om daar nieuwe invoer te doen.
Hoe?

Gigioly

dus je maakt een kopie van blad 1 naar een nieuwe map
en deze sla je op ?

maar.... de nieuwe map komt over de andere ?

als je nu op de nieuwe map rechtsboven
op het kleine x drukt wat net onder het andere X zit wordt alleen de nieuwe map afgesloten

mischien kan iemand daar een macro voor verzinnen
of neem er zelf 1 op
weet niet hoever je al iets hebt.

maar zal iets moeten zijn met :
Had ff niet het hele verhaal gelezen maar voeg onderaan je macrotje wat je hebt gemaakt om het blad weg te schrijven deze code toe onderaan net voor end sub natuurlijk

ActiveWindow.Close

op deze manier wordt alleen het actievescherm
gesloten

test het maar ff uit op een leeg dingetje heb het niet helemaal getest.

als het niet lukt horen we het wel als het wel lukt natuurlijk ook graag :thumb:

Laatst bewerkt:
Wildboy,

Thanks voor de reactie.
De werkmap wordt gesloten zoals ik het wil. Alleen nog een goede foutenprocedure schrijven om alle mogelijke fouten op te vangen.

Soms is de oplossing zo simpel dat men erover kijkt.

Gigioly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan