• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad selectie opslaan als Pdf en met naam van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mtijn1991

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Hallo,

Laatste vraagje voor vandaag :love:

Ik wil een selectie van een blad opslaan als een pdf, ik gebruik de macro recorder.
Werkt leuk alleen ik krijg het niet voor elkaar om het bestand op te slaan zo als ik wil en gebruik te maken van een knop om op te slaan.

Ik ben gekomen tot dit:

Sub Button2_Click()

Range("A1:L50").Select
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"W:\My Documents\onzinmap\onzin\" & [D4].pdf", Quality _
:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=False
Range("A1").Select
End Sub

Dat na Filename het normale pad moet komen (dus bijv. c:\documents) is mij duidelijk, en dat 'Range("D4") & ".pdf",' er achter moet komen leek mij logisch.. Maar het werkt niet.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe in het vette stukje?? :o

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Mtijn1991,

Ik heb even de zoekmachine van "Helpmij" "Doorzoek dit forum" gebruikt en kwam hier terecht.

Ik heb het even geprobeerd:

Code:
 Sub Button2_Click()
'
' Button2_Click Macro
'

'
    Range("A1:L50").Select

Selection.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="W:\My Documents\Internship\Downloads\" & Sheets("PLW1").Range("B2").Value & ".pdf"

Range("A1").Select

MsgBox "uw document is opgeslagen", vbInformation

End Sub

Zo heb ik het er staan; en dan krijg ik de volgende fout melding: Document not saved (ok) The filename, directory or volume label syntax is incorrect.

- Filename staat goed zo? Ik heb het geprobeerd zonder Sheets("PLW1") er voor te zetten (= het blad waarvan de selectie moet worden opgeslagen)
- Directory is uit verkenner gekopieerd
- Volume label syntax? Geen idee welke dat is..

Iemand die het ziet wat ik fout doe?

Tjonge wat ben je ook af en toe een kluns als je ergens niet aan denkt :P

Ik had geen waarde ingevuld bij de cel "B2", daar kwam uiteraard een foutmelding uit voort!

Bedankt voor de hulp!

Een tip; Gebruik de ingebouwde functie van Helpmij "Door zoek dit forum" eens.
Je kunt dan vaak zelf de problemen oplossen.

Laatst bewerkt:
Heb ik geprobeerd, kon gister helaas niet iets vinden wat ik goed vond aansluiten.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan