• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad vergeliiken en aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theophiel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2016
Berichten
84
Hallo beste forumleden,

Mag ik zo vrij zijn om jullie hulp te vragen voor volgende:

Ik heb twee sheets zijnde data en filter. Op het blad filter worden gegevens opgevraagd van data, nu zoek ik via vba een manier die ervoor zorgt dat wanneer de gegevens zijn aangepast, deze wijzigingen in data worden aangepast met een change event eventueel. De aanpassing gebeurt steeds in kolom G. Het aantal rijen is steeds verschillend
Bekijk bijlage correctie vanuit filter.xlsx
 
Het uitblijven van reacties wijst erop dat je vraagstelling onduidelijk is en/of je voorbeeld niet voldoende verduidelijkt.

Ik zou zeggen: probeer aan beide iets te doen.
 
Hartelijke dank voor de reacties,

Misschien is mijn vraag inderdaad te vaag, ik zal een duidelijker voorbeeld maken.

Alvast bedankt op voorhand!
 
Hallo beste forumleden,

Na wat vertraging een aangepast voorbeeldje.
De bedoeling is wanneer men een wijziging aanbrengt in sheet FILTER, deze wijziging ook gebeurt in sheet DATA, met een change event of met een buttonklik
De data van op sheet FILTER staat niet in dezelfde volgorde dan op sheet DATA. De wijziging gebeurt meestal in kolom G
Bekijk bijlage correctie vanuit filter.xlsx

Alvast bedankt op voorhand!
 
Hartelijk dank voor je reactie,

Eventueel kan in kolom I een ID nummer geplaatst worden.

Alvast bedankt op voorhand!
 
Hallo beste forumleden,

Ik ga het over een ander boeg gooien als jullie nog mee willen,

Op sheet DATA heeft elke rij een uniek ID nr, als er wijzigingen zijn gemaakt in sheet FILTER in een rij , zou de rij met zijn Id nummer, de rij in sheet DATA met hetzelfde ID nr moeten overschrijven. Zie bijlage met extra uitleg.
Bekijk bijlage correctie vanuit filter.xlsx

Alvast bedankt op voorhand!
 
Plaats een bestand zonder koppelingen naar een extern bestand en zorg ervoor dat de keuzelijsten werken. Het kan alleen met VBA maar als je dit soort bestanden blijft plaatsen wordt het een beetje lastig om het eea te testen. Neem ook even de moeite om de kolommen leesbaar te presenteren.
als ik hier niet geslaagd zou invullen zou de rij in sheet DATA ID00055 volledig moeten overschreven worden, of verwijderd en daarna in geplakt ergens waar het kan in de tabel. Het maakt niet uit dat de gegevens in sheet DATA door mekaar staan.
Wat moet er nu gebeuren?
 
Laatst bewerkt:
Hartelijke dank voor de reactie,

Wegens tijdsgebrek ziet het er wel niet zo netjes uit en werken de keuzelijsten inderdaad niet. Mijn verontschuldiging hiervoor het is een snelle copy van het originele bestand. Ik zal een ander bestandje maken.

Alvast bedankt op voorhand!
 
Hallo beste forumleden,

VenA, ik moet je gelijk geven, haast en spoed staat niet zo goed, hopelijk voldoe ik aan het gevraagde en kan je me verder helpen. In rij 3 heb je in sommige velden een keuzelijst waarin je de filter activeerd.

Toch nog eens bedankt dat je mijn vraag blijft volgen.

Bekijk bijlage correctie vanuit filter.xlsm

Alvast bedankt op voorhand!
 
Hallo beste forumleden,

Ik heb op het forum al heel wat hulp gekregen en ben daar zeer dankbaar voor. Helaas loopt het ditmaal wat stroef, ik besef wel ondertussen wel dat mijn vraag niet echt duidelijk was en met mijn beste kunnen wil ik deze vraag terug even onder de aandacht krijgen.

Er zijn twee sheets: op sheet DATA wordt alle data bijgehouden en op sheet FILTER zoek men de gewenste data op. De filter bestuur je met keuzelijsten in de oranje balk.
Wanneer er op sheet FILTER in een rij gegevens gewijzigd worden zou via het IDnr de rij met hetzelfde IDnr in sheet DATA volledig moeten overschreven worden.

Bekijk bijlage correctie vanuit filter.xlsm

Alvast bedankt op voorhand!
 
Hallo beste forumleden,

Na heel wat opzoekingen en expirementeren is mijn vraag bijna opgelost. Als laatste euvel had ik graag op wat hulp gerekend.
Als ik op sheet FILTER in een rij een wijziging aanbreng en de cel aanklik naast de gewijzigde cel alles naar wens. Als ik echter op enter klik gaat het mis.
Ik heb op verschillende manieren geprobeerd om dit op te lossen maar het lukt me echt niet.
Mag ik nog op wat hulp rekenen?

Bekijk bijlage correctie vanuit filter.xlsm

Alvast bedankt op voorhand!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan