• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkblad zichtbaar maken met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roellie81

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Berichten
9
Voor onze school zijn we bezig met transparantie richting studenten. Echter willen we niet zomaar alle gegevens voor studenten zichtbaar maken. Ik heb een document gemaakt, waarbij examenlijsten per student gemaakt kunnen worden. Echter zou het nog mooier zijn als we deze lijsten digitaal voor studenten beschikbaar kunnen stellen, zonder dat studenten van elkaar zomaar de resultaten kunnen zien.

Pagina 1 (AA1A) mag zichtbaar blijven of gebruikt worden om een pagina op te roepen (kan volgens mij met vba?).
Pagina 2 (Examenoverzicht) mag zichtbaar blijven voor iedereen
Pagina 3 (Invoertabel) mag alleen zichtbaar zijn voor docenten)
Pagina 4 en verder (studenten) mag door een individuele student opgeroepen worden middels een wachtwoord

Bekijk bijlage examenlijst.xlsm

Is dit überhaupt in excel mogelijk en zo ja, hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?
 
Ja Uw vraag is mogelijk , ik heb hier in mijn excel kastje zelfs wat code die ik zo kan aanpassen naar uw vbtje.
Maar!!
Een beetje student van tegenwoordig prikt zo door de beveiliging van Excel.
 
Waarom niet ieder studentenblad opslaan als PDF en mailen naar de betreffende student?
 
Mee eens, zoiets en vergeet een ww op excel.. kost ca 10 sec of korter om het er af te halen...
De studenten zullen er van smullen dat dit zo "opgelost" wordt... ;)
 
Beste allen,

bedankt voor jullie antwoorden. Het zou de bedoeling zijn om een bestandje online te zetten. Ik weet dat het mogelijk is om een tabblad echt definitief met wachtwoord te verbergen, inclusief het vba pakket, zodat het toch vrij lastig is om die gegevens terug te kunnen vinden. Als ik weet hoe ik ieder tabblad los kan oproepen met een individueel wachtwoord (dus iedere student zijn/haar eigen wachtwoord), dan kan ik uiteraard ook werken met 2 documenten waarbij 1 document de gegevens bevat, niet toegankelijk voor studenten en 1 document die daaruit gegevens oproept, wel toegankelijk voor de student?

en op edmoor: ik kan het bestand in eigen beheer houden en zelf uitdraaien maken voor studenten, maar als je dat meerdere keren per jaar voor meerdere klassen moet doen, dan besteed ik mijn tijd liever aan nuttige dingen. Het idee zou juist zijn om hiermee tijd te winnen en meer toegankelijkheid te bieden.
 
Laatst bewerkt:
Als je het bestand in eigen beheer houdt kun je e.e.a. handig automatiseren. Je kunt met VB wel een code maken die door de tabbladen loopt en ieder tabblad als pdf (ofzo) verstuurt naar een bepaald emailadres.

Je moet dan natuurlijk wel zorgen dat combinatie tabblad-student-email correct zijn.
 
...Ik weet dat het mogelijk is om een tabblad echt definitief met wachtwoord te verbergen, inclusief het vba pakket, zodat het toch vrij lastig is om die gegevens terug te kunnen vinden. Als ik weet hoe ik ieder tabblad los kan oproepen met een individueel wachtwoord (dus iedere student zijn/haar eigen wachtwoord), dan kan ik uiteraard ook werken met 2 documenten waarbij 1 document de gegevens bevat, niet toegankelijk voor studenten en 1 document die daaruit gegevens oproept, wel toegankelijk voor de student?
Ik denk dat het bestand met de verborgen tabbladen zo gekraakt is....
En als je het andere bestand in eigen beheer houdt hoe kan de student de voor hem/haar bedoelde info dan krijgen ? (of begrijp ik dit deel niet geheel, kan ook...)
Zodra je links tussen bestanden maakt loop je het risico dat die link ontdekt wordt en daarmee de locatie v/h bestand... en als dat makkelijk te hacken valt is dat ook een achillespees....

Je zou het ook via een website met database kunnen doen. Een database is bedoeld om op gebruikersniveaus bescherming te bieden, excel niet....
Weet niet of je daar tijd/energie in wilt/kunt steken?

Er is ook software daarvoor:
https://en.wikipedia.org/wiki/Blackboard_Learn
Veel scholen in NL maken er gebruik van
https://www.google.nl/search?client=opera&q=Blackboard+site:nl&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan