• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludacris

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2005
Ik wil in 1 excel bestand 120 werkbladen maken. Deze werkbladen hebben allen hetzelfde uiterlijk. De gegevens die erin staan verschillen. De gegevens bestaan cijfers.

In werkblad 121 wil ik alle getallen laten optellen. Ik weet hoe ik alle werkbladen moet kopieren met dezelfde layout. (op werkblad staan en dan rechter muisknop -blad verplaatsen of kopieren-)

Alleen kopiert hij de formules niet mee.

Weet iemand hoe ik dit kan laten mee kopieren? Het is niet te doen om de formules 1 voor 1 over te nemen.

Hoezo, de formules komen niet mee? Dat gebeurt normaal gesproken wel degelijk. Alleen de formule die de zaak optelt zul je later moeten maken.

Je kunt ook een kleine macro schrijven voor het kopiëren. Gaat een stuk sneller :D (Maar dat was verder je vraag niet... formules zouden inderdaad gewoon meegekopieerd moeten worden...)

Ook bij mijn weten worden formules gewoon gekopieërd. Je kopieërd immers het gehele blad met alles er op en eraan.

Zou je het misschien nader toe kunnen lichten, eventueel met een voorbeeld bestandje?

Ik heb het bestand toegeveogd.

Werkblad 1 en 2 zijn gelijk. Werkblad 2 heb ik gekopieerd met de functie: blad verplaatsen of kopieeren.
Uiteindelijk moeten dit 120 tabbladen worden

Tabblad 121 (resultaten) moet alles optelen. Dus wat in cel 4c komt te staan moet van alle tabbladen opgeteld worden en het eind cijfer moet in tabblad resultaten terecht komen.

Ik krijg het niet voor mekaar.

Bijlagen

Op blad resultaten krijg je met =SOM('1:2'!C4) de som van C4 op blad 1, 2 en verder alle cellen C4 van bladen die fysiek (dus met het tabje) tussen die 2 bladen zitten.

misschien heb je hier wat aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan