• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladen genereren vanuit een overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjutten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2013
Hallo,

IK vroeg mij af of het mogelijk is om op basis van een werkblad, andere werkbladen te genereren.
Concreet gesteld werk ik vanuit een overzicht waarin de rijen gevuld worden met namen van kandidaten en de kolommen competenties voorstellen. Maar per kandidaat dien ik ook een individueel overzicht te hebben (dus een apart werkblad per kandidaat. De scores van de kandidaat vullen we in, in het totaal overzicht en van hieruit neemt dan het individuele werkblad deze over (kwestie van fouten uit te sluiten)
Per selecties kunnen de competenties echter wijzigen en uiteraard de kandidaten ook. Voorlopig heb ik gewoon een koppeling tussen cellen per werkblad zodat de scores en namen worden overgenomen en een macro om de werkbladen een naam te geven naar de kandidaat. Maar van zodra je hier natuurlijk iets wijzigt in aantal te scoren competenties klopt dit niet meer. Ik weet niet of het kan en of het duidelijk is maar als iemand kan helpen zou dat enorm gewaardeerd worden.

Bedankt!

Beste sjutten,

Maak en draaitabel op basis van je gegevens, en daarmee kun je pagina's genereren via het draaitabelveld waarin je de kandidaten zet.
Dit klinkt wat cryptisch, maar een voorbeeldje van jou met niet-privacygevoelige info kunnen we wel aanpassen.

Richard

Bekijk bijlage blanco selecties.xlsm

Dit is een voorbeeld van wat ik nu doe. (en ik ben er mij van bewust dat het heel basis is :) ). Maar in principe vul ik alles in, in het overzicht en dan past excell de rest van de scores aan.
Ik zou graag ook in het overzicht het aantal kandidaten kunnen aanpassen en het aantal competenties
Ik zou dan willen dat hij op basis van het aantal kandidaten een evenwaardig aantal tabbladen genereert, met een bijhorende individuele score tabel (die dan afhankelijk van de invulling op het overzichtsblad ook correct wordt ingevuld)

dat is inderdaad exact waar ik naar toe wil :) super bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan