• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkbladen vergelijken

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Moet ik nog ergens rekening meehouden ?

Ik moet dus dagelijks diverse sites aflopen om te checken of de gehanteerde dagprijzen nog juist zijn aan de hand van een omrekentabel.
Daar deze werkt met een staffel, verandert niet alles in één keer maar soms alleen op diverse sites, en dan ook nog eens voor specifieke dagen..
Natuurlijk heb ik géén zin om elke keer alle dagen, van alle sites één voor één aftelopen daarom heb ik het volgende bedacht

Als ik dus twee werkbladen met elkaar kan vergelijken hoef ik dus bij veranderingen alleen daar de sites aan te passen waarbij er een verschil is in uitkomst op de werkbladen

Ik wil dus 4 werkbladen maken:

Werkblad 1: Op dit werkblad, zeg maar dag 1 wordt gevraagt om een aantal cellen in te vullen, er worden berekeningen uitgevoert m.b.v. de staffel die op het werkblad 4 staat. Het resultaat wordt direct op dit werkblad getoont.

Werkblad 2: Idem als werkblad 1 maar dit is het resultaat van de dag ervoor

Werkblad 3: Is in pincipe de controle waar de twee werkbladen 1 en 2 verschillen. Zo getoont dat het in één oogopslag te zien is welke dag op welke site er iets aangepast moet worden

Werkblad 4: Werkblad met data

Daar je elke dag dit moet doen schuift dus in principe de dag op, het gevaar is nu dat de verkeerde dagen gecontroleert worden met elkaar.
Daarnaast moet na invoer en controle dat wat op werkblad 1 staat op werkblad 2 komen te staan als uitkomst zodat op dag 3 dit weer de data is die moet worden gecontroleert met de invoer op werkblad 1 enz...

Weet niet hoe ik het precies moet omschrijven hoop dat het duidelijk is. Iemand suggesties ?

PJA

Hoi

Er zijn wel een aantal mogelijkheden maar dan moet je meer info geven
Welke site en hoe is deze opgebouwd
Kun je hier de informatie standaard vandaan halen
wijzigd de opmaak enz van de site niet???

Welke berekeningen moet Exel maken

Maak even een voorbeeld en zend deze mee als Bijlage
(zip file)

Daarna kijken we verder

GR JP

Hallo,

Je kan mijn invoegtoepassing:

http://www.newbytes.be
Excel => Addins => 5-Dubbelgangers

ophalen. Daarmee lukt het om alle verschillen op te sporen.

Luc

Laatst bewerkt:
werklbladen vergelijken

Het gaat ineerste instantie niet over de site, als bijlage een beknopte opzet wat ik graag wil..
Heb het wat betreft de data ff handmatig moeten aanpassen met now() en now()+1 om het voorbeeld te creeeren.

Op het werkblad 'data' zie je dat er pas wat verandert als de prijs structureel verandert. In de eerste kolom zie je dat zolang de prijs tussen 25 en 41 blijft het resultaat
60 zal zijn, na 41 70 enz.

Het gaat over het vergelijken van de werkbladen voordat ik uberhaupt naar de sites ga.

Werkblad 'price dag' ; het is nu 4 juli dus ik wil weten wat ik morgen moet laten voor zeg maar éé week.

Het andere werkblad is het resultaat van 3 juli.
Daar 4 juli begint met 5 juli en 3 juli met 4 juli kan ik ze niet zo makkelijk vergelijken ???

Hoe moet ik de resultaten van de dag ervoor zo opslaan dat het alleen de resultaten opslaat, nu is het blad gevoevilg voor de datum d.m.v. een now() funtie

Bijlagen

Pja,

Hier heb je je bestand terug.
Eerste 2 werkbladen zijn vergeleken. Er is een werkblad toegevoegd, met daarin alle cellen die een andere waarde hebben in het geel gekleurd. Klik op een cel, en je ziet waar hem het verschil zit.

Dit is gecontroleerd op minder dan 1 sec. met mijn invoegtoepassing 'Dubbelgangers'.

Ik kan dit alles nog wel volledig aanpassen aan uw wensen, maar zaken die ik voor één persoon doe, daar vraag ik wel een vergoeding voor.

Verder inlichtingen vragen kan natuurlijk nooit kwaad :D

Luc

Bijlagen

Bedankt alvast voor je reactie maar als ik de 2 bladen vergelijk zit het verschil ook op andere dagen dan wat jij als resultaat hebt..

Heb voor de goede orde bestandje bijgevoegt waarin de twee te vergelijken werkbladen op een scherm staan. Het probleem zit hem in dat de datum een dag verspringt
Op maandag zal het blad beginnen bij di,wo,do,vr enz.
Op dinsdag zal het blad beginnen bij wo,do,vr enz.

Jouw eerste verschil komt bij 11 juli naar voren maar er is al een verschil bij 6 juli..

Bijlagen

OK... heb het bestand bekeken. Zal wel in orde komen. Ik heb u een mail gestuurd, zodanig dat ik me een goed beeld kan vormen van hoe de zaken binnen komen, en hoe je ze wil hebben.

Luc

ik heb een vergelijkbaar probleem en dat ou met de invoegtoepassing "dubbelgangers"op te lossen moeten zijn.
ik heb twee werkbladen met dezelfde opmaak maar verschillende data om progressie in kaart te brengen.
wat ik graag wil is dat blad 2 en blad 1 van elkaar afgetrokken worden en ik in een nieuw bestand of werkblad de verschillen tussen deze twee krijg.
ik heb het bestand gedownload maar weet niet hoe ik dit nu moet toepasen op mijn werkbladen .
kan iemand mij dit uitleggen alsjeblieft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan