• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kosmovokic

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2006
Beste Mensen,

Het betreft het volgende probleem.
Ik heb een aantal werkbladen waar je op elke blad een aantal gegevens invult waarna je uiteindelijk op een overzichtsblad komt.

Doormiddel van knoppen voorzien van een macro ga ik van de ene naar de andere pagina.
Nu is het zo dat je bij excel onderaan heen en weer kunt klikken tussen de werkbladen, nu zou ik dit graag niet meer willen zien zodat je gedwongen wordt eerst de data in te vullen op blad 1 en daarna via de knop op het volgende blad komt.

Is dit mogelijk???

Alvast bedankt.

Kosmovokic,
Dat kan via het menu Extra > Opties en bij bladtabs het vinkje weghalen.
Met een macro:
Sub bladtabsverbergen()
ActiveWindow.DisplayWorkbookTabs = False
End Sub

Als ik op de knop druk dan spring ik naar de volgende pagina.
Nu wil ik het zo maken dat er een aantal cellen ingevuld dienen te worden en daarna pas naar de volgende pagina verspringt en anders een foutmelding geeft dat nog niet alle cellen zijn ingevuld. Net zo als je je registreert dat je verplicht je adres gegevens moet invullen voordat je verder kunt.

Is dit mogelijk en weet iemand hoe?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan