• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Werkbladnamen of tabs verkleinen exel 2021

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Paul VDB

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2024
Berichten
15
Ik heb een office 2021.
Hoe kan ik de werkbladnamen verkleinen of de tabs zodanig dat ik alle werkbladen onderaan kan zien ?
Ik moet vrij veel switchen tussen de werkbladen en nu moet ik telkens op het pijltje drukken.
Als ik dit bestand open in een exel 2010 zie ik ze allemaal en heb ik zelf plaats om er nog meerdere te maken terwijl ik ze toch nog allemaal zie. Het voorbeeld maakt alles wel duidelijk.
Bedankt om te helpen!
 

Bijlagen

  • 18 namen werkbladen.xlsx
    18,5 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Je kan ook met de rechtermuisknop op het pijltje klikken. Dan verschijnt er een menuutje waar je dan meteen kunt aanklikken welk tabblad je wilt zien.
 
Peter59, ja, dat kan ook maar dan moet ik dit telkens doen, wat een handeling meer is, vervelend dus.
 
Oké, dat zijn 2 klikken. Ik weet ff niet hoe dat in een klik kan, of??
 
Bedoeling is dat ik alle werkbladen zie onderaan, in een exel 2010 had ik zelfs plaats om nog meer werkbladen te maken terwijl ik ze toch nog zag.
De balk is gewoon te groot.
 
Hoe korter de naam van elk tabblad hoe meer tabbladen er zichtbaar zijn.
De schuifbalk kun je ook nog korter maken
 
poppipipo, dat had ik ook al gedacht van namen korter te maken, maar dan word het voor diegene die het uiteindelijk moet krijgen ook niet meer overzichtelijk.
De schuifbalk heb ik zo klein mogelijk gemaakt, maar dan zie ik ze nog niet allemaal.
Dat de optie niet in exel 2021 zit om deze balk kleiner te maken, versta ik niet.
 
Misschien is dit een oplossing
In kolom A staan alle tabblad namen
dubbelklik erop en je gaat naar dat tabblad.
 

Bijlagen

  • 18 namen werkbladen_2.xlsm
    40,2 KB · Weergaven: 10
Ik heb er een binair bestand van gemaakt. Klik in Tabblad LEEG in de Listbox op een Bladnaam.
Deze wordt geselecteerd. Maak in ieder blad een knop of Hyperlink naar LEEG om terug te gaan.
 

Bijlagen

  • 18 namen werkbladen.xlsb
    37,8 KB · Weergaven: 7
@popipipo en Mvdvlist
Er zal dan toch ergens op geklikt dienen te worden en dat wil TS niet.
 
Ja, die van Popipipo is nog eenvoudiger en beter, maar kan deze lijst in een apart werkblad gezet worden en deze een korte naam geven ? bv TABS
Dan zet ik deze ongeveer in het midden dan blijft deze steeds zichtbaar.
De lijst mag dan alleen te zien zijn in dat werkblad "TABS"
 
Kijk naar de code en plaats deze in je nieuwe tab TABS. Verwijder de code uit ALLE andere tabbladen...
 
Of misschien met een macro, druk op Ctrl-w
 

Bijlagen

  • 18 namen werkbladen AH.xlsm
    33,2 KB · Weergaven: 3
@mvdvlist
Ja, maar TS wil nu de moeilijke manier dus waarom makkelijk (zie #2) als het moeilijk kan.
 
Misschien is dit iets?
Je kan dubbelklikken op een naam in de box om dat werkblad te activeren.
Die box kan verplaatsen naar waar je maar wil.
 

Bijlagen

  • 18 namen werkbladen.xlsm
    36,2 KB · Weergaven: 12
Bedankt allemaal om mee te denken, er zijn er wel een paar bij waar ik iets mee kan.
Ik zal ze alle eens bekijken en zien wat het gemakkelijks is.
Ik laat het voorlopig nog openstaan, als iemand office er eens zou kunnen op wijzen, ze maken om de 2 jaar een nieuwe versie, maar aan zoiets denken ze dan niet.
Soms is een verbetering een achteruitgang ?
 
Ligt ook aan de breedte van je beeldscherm.
Op mijn 34 inch monitor zie ik ze gewoon allemaal als Excel het hele beeld in beslag neemt.
 
Goed gedacht edmoor, misschien is dat een goede oplossing, een groter beeldscherm kopen.
Ik heb nu een 19 inch en de resolutie staat op 1920 x 1080
 
Terug
Bovenaan Onderaan