• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Werkbladnamen of tabs verkleinen exel 2021

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Probeer deze eens.
Bij het toevoegen van een werkblad wordt het lijstje automatisch aangepast en bij het verwijderen van een werkblad ook. De schuifbalk komt vanzelf tevoorschijn als er meer werkbladen zijn dan er in het lijstje passen. Tevens nu niet meer op alfabetische volgorde. Wat ik nog niet voor elkaar heb is dat het lijstje wordt ververst wanneer je de naam van een werkblad wijzigt. Dat gebeurt dan wel wanneer je naar een ander werkblad gaat.
 

Bijlagen

  • 18 namen werkbladen.xlsm
    39,2 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
edmoor, prachtig , maar kan ik grote van het venstertje niet aanpassen aan het aantal namen die er in staan en hoe kan ik de volgorde aanpassen ?
 
Je kan gewoon de userform aanpassen.
Deze automatisch aanpassen aan het aantal werkbladen is meer programmeerwerk.
De volgorde is de volgorde van de werkbladen in je document in plaats van alfabetisch.
 
edmoor, dit is zeker handig : De volgorde is de volgorde van de werkbladen in je document in plaats van alfabetisch. (heb ik uitgetest en gemerkt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan