• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblak Snelle toegang: Bladtabs weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conseclusie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2012
Hoewel de overgang van Excel 2003 naar 2007 (en hoger) een flink aantal verbeteringen heeft opgeleverd zijn er ook enkele (kleine) minder geslaagde aanpassingen geweest.
De meest irritante (voor mij althans) is de locatie van de weergaveopties; meer specifiek "Bladtabs weergeven". Dit vinkje is te vinden via Opties voor Excel / Geavanceerd / Weergaveopties voor dit werkblad.

Nu hoopte ik dat dit vinkje eenvoudig is toe te voegen in de Werkbalk Snelle toegang, maar daar kan ik 'm niet vinden / selecteren in het keuzemenu "Alle opdrachten".
Concrete vraag is dus: Kan ik het vinkje "Bladtabs weergeven" in de Werkbalk Snelle toegang krijgen? (gewoon zonder VBA)

Hi,

Volgens mij kan dit niet op de door jou gewenste manier.
Wat je wel kunt doen is deze procedure:
Code:
 Sub showtabs()

ActiveWindow.DisplayWorkbookTabs = Not ActiveWindow.DisplayWorkbookTabs

End Sub

invoegen in de Persoonlijke macro werkboek.
En dan alsnog toevoegen in de Werkbalk snelle toegang (je vind 'm dan onder de opties Macro's)

Lambert

Als aanvulling op Lambert's post;
als je de Bladtabs wilt aanzetten, iets wilt wijzigen en vervolgens de Bladtabs weer wilt uitzetten kun je ook middels het Lint:
Tab: VIEW en klik op New Window, jouw wijzigingen doorvoeren (Tabs zijn nu wel zichtbaar) en vervolgens Window weer afsluiten
(of juist die andere sluiten ;) )

Laatst bewerkt:
Beide bedankt voor het meedenken. Beide aangedragen oplossingen zijn niet echt wat ik zocht, maar ik vermoedde al dat dit ook niet mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan