Hallo,
Ik wil een bepaald formulier laten invullen door de technische dienst, waarna deze maar op de knop "Verstuur" hoeft te klikken en dan e-mailt excel zelf het werkboek naar het goede adres.
Dit wordt al prima gedekt door de code van Ron de Bruin
Maar nu wil ik graag dat de code na dit emailen het werkboek sluit zonder te vragen om op te slaan.
Ik heb al geprobeerd om
onderaan de code te zetten of als aparte macro (en dan de 2 macro's combineren in 1) maar dit geeft niet het gewenste resultaat.
Kan iemand mij helpen?
Tevens vroeg ik mij af hoe ik ervoor kan zorgen dat de macro's ingeschakeld zijn bij het openen van het formulier. Nu vraagt excel altijd of ik ze wil inschakelen.
mvg
naprius
Ik wil een bepaald formulier laten invullen door de technische dienst, waarna deze maar op de knop "Verstuur" hoeft te klikken en dan e-mailt excel zelf het werkboek naar het goede adres.
Dit wordt al prima gedekt door de code van Ron de Bruin
Code:
Sub Mail_workbook_1()
'Working in 97-2010
Dim wb As Workbook
Dim I As Long
Set wb = ActiveWorkbook
If Val(Application.Version) >= 12 Then
If wb.FileFormat = 51 And wb.HasVBProject = True Then
MsgBox "There is VBA code in this xlsx file, there will" & vbNewLine & _
"be no VBA code in the file you send. Save the" & vbNewLine & _
"file first as xlsm and then try the macro again.", vbInformation
Exit Sub
End If
End If
On Error Resume Next
For I = 1 To 3
wb.SendMail "info.revalidatie@medireva.nl", _
"Depot Zuid-Limburg bestelformulier"
If Err.Number = 0 Then Exit For
Next I
On Error GoTo 0
End Sub
Maar nu wil ik graag dat de code na dit emailen het werkboek sluit zonder te vragen om op te slaan.
Ik heb al geprobeerd om
Code:
Workbooks("wb").Close SaveChanges:=False
onderaan de code te zetten of als aparte macro (en dan de 2 macro's combineren in 1) maar dit geeft niet het gewenste resultaat.
Kan iemand mij helpen?
Tevens vroeg ik mij af hoe ik ervoor kan zorgen dat de macro's ingeschakeld zijn bij het openen van het formulier. Nu vraagt excel altijd of ik ze wil inschakelen.
mvg
naprius
Laatst bewerkt: