• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkboek sluiten na e-mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hallo,

Ik wil een bepaald formulier laten invullen door de technische dienst, waarna deze maar op de knop "Verstuur" hoeft te klikken en dan e-mailt excel zelf het werkboek naar het goede adres.

Dit wordt al prima gedekt door de code van Ron de Bruin

Code:
Sub Mail_workbook_1()
'Working in 97-2010
    Dim wb As Workbook
    Dim I As Long

Set wb = ActiveWorkbook

If Val(Application.Version) >= 12 Then
        If wb.FileFormat = 51 And wb.HasVBProject = True Then
            MsgBox "There is VBA code in this xlsx file, there will" & vbNewLine & _
                   "be no VBA code in the file you send. Save the" & vbNewLine & _
                   "file first as xlsm and then try the macro again.", vbInformation
            Exit Sub
        End If
    End If

On Error Resume Next
    For I = 1 To 3
        wb.SendMail "info.revalidatie@medireva.nl", _
                    "Depot Zuid-Limburg bestelformulier"
        If Err.Number = 0 Then Exit For
    Next I
    On Error GoTo 0

End Sub

Maar nu wil ik graag dat de code na dit emailen het werkboek sluit zonder te vragen om op te slaan.

Ik heb al geprobeerd om

Code:
Workbooks("wb").Close SaveChanges:=False

onderaan de code te zetten of als aparte macro (en dan de 2 macro's combineren in 1) maar dit geeft niet het gewenste resultaat.

Kan iemand mij helpen?

Tevens vroeg ik mij af hoe ik ervoor kan zorgen dat de macro's ingeschakeld zijn bij het openen van het formulier. Nu vraagt excel altijd of ik ze wil inschakelen.

mvg

naprius

Laatst bewerkt:
WB is al een verwijzing dus:

wb.close savechanges:=false

Uitvoeren van macro's altijd toestaan moet je zelf instellen. Het is een setting in je excel in het "vertrouwenscentrum" in excel 2007/2010 en beveligingsopties in 2003. (vreselijk naam overigens "vertrouwenscentrum" geef mij dan maar gewoon Engels)

Bedankt voor je reactie wampier.
Het werkt, maar alleen niet zoals ik in mijn koppie had. Excel blijft nu namelijk wel open. De macro moet eigenlijk excel helemaal afsluiten.

Tevens komt er als je klikt een schermpje waarin je op toestaan moet klikken om te kunnen verzenden, wat nog erger is, voordat je kan klikken duurt een aantal seconden. Kan ik dit ook uitschakelen?

excel afsluiten (LET OP: veranderingen van openstaande files worden NIET opgeslagen!!)

Code:
Application.DisplayAlerts = False
Application.Quit

je kunt displayalerts naar boven verplaatsen om te zien of dat ook de confirmatie pop-up weghaald om te versturen, maar mogelijk komt de popup van je mailprogramma en dan gaat het niet werken

Helaas dat irritante pop-upje wil niet weg.

Maar ik ben al heel ver.

Bedankt voor je hulp wampier! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan