• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbon hulp gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurg1505

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2008
Hallo Excel goeroe's

Ik als leek ben bezig met het maken van een werkbon , zodat als er "werk" binnen komt het gelijk ingevoerd kan worden en er een werkbon van gemaakt word waar de monteur dan mee op pad kan gaan.
De basis opzet lukt me wel maar ik stuit op een paar problemen;

Bij een bekende klant zou ik graag willen dat bij het invullen van de naam gelijk de rest van de gegevens ingevult word.

Bij het invullen van een nieuwe klant zou ik graag willen dat als na het invullen van de naam automatisch het adres vak geselecteerd word na het indrukken van de enter toets.

Ik weet niet of dit alles mogelijk is in Excel 2007?

Bijlagen

Hoi,

Bestudeer de geboden oplossing eens.

In blad2 staat een tabel met naw-gegevens, met de bereiknaam 'NAW' .....

Bijlagen

Hoi,

Heb vorig bestandje gebruikt voor de NAW gegevens.
Om nieuwe NAW gegevens in te voeren druk je op Ctrl+n, daarna op "nieuw".
Kan ook via Menu>Data>Formulier als je in het bereik staat op blad 2.

Bijlagen

Hoi,

Heb vorig bestandje gebruikt voor de NAW gegevens.
Om nieuwe NAW gegevens in te voeren druk je op Ctrl+n, daarna op "nieuw".
Kan ook via Menu>Data>Formulier als je in het bereik staat op blad 2.

LET OP!
Dit geldt NIET voor Excel2007

LET OP!
Dit geldt NIET voor Excel2007

Mijn excuses,
Ik gebruik een Ad-inn tool, en dan werkt 2007 als 2003.

De Ctrl+n sneltoets werkt wel gewoon in Excel 2007.

Alleen in dit programma zul je het formuliersymbool even in de "werkbalk snelle toegang" moeten zetten, als je het handmatig wil doen.

Officeknop>Opties voor Excel>Aanpassen>Kies opdrachten uit>Alle opdrachten> dubbelklik of toevoegen.

Hartelijk dank zover.

Ik heb alleen nog een paar vragen;

Is het mogelijk om het "klantenbestand" op alfabetische volgorde te zetten?
En zo ja hoe kan ik dat doen?

Hoe is het "keuzevakje" gemaakt, en hoe kan ik deze groter maken?

Bijlagen

Is het mogelijk om het "klantenbestand" op alfabetische volgorde te zetten?
En zo ja hoe kan ik dat doen?

Ik heb deze topic niet van nabij gevolgd, maar dat sorteren is toch via de gewone Excel sortering te doen? Of mis ik iets hier?

De code in Rechthoek2_Klikken kan wel veel verbeterd worden. Nu heb je code van de macro recorder.

O.a. die SmallScroll's, Select's, Activate's, ... zijn niet nodig.

Ook bvb.

Code:
Range("E7").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.ClearContents
    Range("E8").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = ""
    Range("E9").Select
    Range("E10").Select
    Range("E11").Select

schrijf je als:

Code:
Range("E7:E11").ClearContents

Wigi

Ja ik kan sorteren in Excel sorteren, maar dit wil ik graag automatisch.
Dat als er een nieuwe klant ingevoerd wordt, automatisch kolom A opnieuw sorteert na het invoeren van de gegevens.

En sorry, maar van die code snap ik niets.

Ik ben nog een leek met Excel.

Met deze macro, kun je een nieuwe klant toevoegen, als je op Ctrl+n drukt.
Deze sorteert gelijk bij het afsluiten hier van.

Hij sorteert tot rij 1000, maar dit is op te lossen door op Alt+F11 te drukken en het bereik aan te passen.

Ik weet niet of je hier mee wilt werken, anders hang hem aan een knop.

Bijlagen

Ik kom er nog niet uit.

In het klantenbestand kan ik kolom A sorteren maar dan sorteert ook alleen kolom A.
Hoe kan ik de regels vast zetten zodat bij het sorteren ook de andere gegevens van de klant mee verhuizen.

Anders is het in het tabblad werkbon klant lastig zoeken (staan alle namen door elkaar) in een klantenbestand.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan realiseren.

Heb geen flauw idee,

Je gegevens draaien bij mij normaal mee in de vb. bestandjes die je hebt ge-upload.
Als je kolom A selecteert en vervolgens op de sorteerknoppen A-Z drukt of andersom, van Z-A, dan gaat er zeker iets mis.

Selecteer gewoon een cel in het bereik, dan Data>sorteren>Op Naam>aflopend of oplopend, (het gegevensbereik bevat "Een veldnamenrij"
Nu gaat het goed.
Succes.

Ik ben ZZP'er en voor mijn eigen adminstratie zocht ik zo'n layout als hier wordt getoond, alleen werkt deze niet met Excel 2010.
Hij begint nl. bij regel 7 ipv regel 2, kan iemand mij helpen om dit voor elkaar te krijgen.
Alvast bedankt.
Groet,

@MeNaCe73 Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller. Tevens stamt deze topic uit 2008.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan