• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkdagen reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

taekwondodo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
hoi iedereen,

dit is mijn eerste vraag op dit forum so be gentle;

ik zou graag een tabel met een verloop van het werk willen maken die start met de leverings datum van bepaalde waar, en die dan de datums door trekt door het productie proces.
Nu eerst trek ik een reeks van alle dagen van het jaar.. das simpel, gewoon de eerste dag intypen en dan tot 31 dec door trekken maar dan begint het probleem, ik zou graag een volgende reeks maken, met alle datums maar dan ZONDER de weekend datums..
dus als 1jan maandag is tot 5jan.. 6en 7 overslaan en dan 8 tot en met ... enz
is eer een manier om dit door te trekken zoals bij de eerste datum reeks??
EN bij de volgende cellen reeks wil ik weer gewoon naar beneden trekken zonder dat hij we weekend datum er weer terug in zet..

En dan nog een klein ander vraagje.. voor een ander werkblad zou ik willen dat exel automatisch bij de huidige datum in de cel ernaast een 1 geeft en dat het volgende dag ook die 1 laat staan.. dus ik heb een lijst met datums, de weekends zijn al ingevuld met 0 en de werkdagen zou ik automatisch willen laten invullen als ik het bestand open doe.. dus als de datum gelijk aan of eerder is dan de VANDAAG datum moet hij in de cel ernaast 1 geven (buiten het weekend... die zijn al ingevuld..)

Tips zin zeer welkom ik zit er mijn hoofd al even op te breken maar kan het maar niet zelf vinden, ben ook hele maal leek in exell vandaar waarschijnlijk alle tips zijn welkom...

bedankt op voorhand...

Grtz Ronny

Hoi Ronny,

Eerste waardevolle tip,....stel 1 vraag tegelijk.
Tweede waardevolle tip,....een voorbeeldje zegt soms meer dan 1000 woorden.

Datums doorvoeren

Hoi Ronny,

Welkom op dit geweldig forum !

Op uw 1° vraag :

Heb je excel 2007? indien ja -->
Trek de datums door, onderaan rechts staat een mini schermpje (of hoe heet dit ?)
klik daarop en dan kan je selecteren op weekdagen doorvoegen,
zo zijn alle datums aangepast !

Succes Georgyboy,

Heb je niet Excel2007 dan is dat ook niet erg.:)
Trek de datums door tot 31/12 en ga dan vie Bewerken - Doorvoeren - Reeks - Weekdagen - Intervalwaarde 1.

Voor die markering van de huidige datum, zet in een cel naast/onder/boven die datums volgende formule:

=ALS(A1=VANDAAG();1;"")

en trek deze door zover als nodig.
Als je dat wil kan je deze cel ook steeds bij het openen in de linkerbovenhoek hebben.
Maar dat lukt enkel in VBA.

Cobbe

amai mannen bedankt voor de vele en snelle reacties, tis nu wat laat om te testen maar kga er morgen zeker al werk van maken en iets laten weten..
sorry als het wat ongeordend er uit zag.. was met veel tegelijk bezig...
mercikes al voor de antwoorden...

ronny

gelukt

Hallo,
aan iedereen die een handje hielp bedankt, mijn beide probleempjes zijn opgelost, heb hier nu een prachtig lijstje staan.. en een prima kalender die zichzelf invult..

ik ga hier eens wat meer volgen want excel heeft nog veel geheimen voor mij en hier komen ze wel vaak aan de beurt..dus

MERCI:thumb:

Ronny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan