• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkdagen toewijzen per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzuki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Ik wil graag de bezetting van (bijvoorbeeld) werknemers berekenen en dit per maand weer laten geven.

Er is een begindatum en een einddatum en daar heb ik met behulp van de functie NETTO.WERKDAGEN gebruikt om het aantal werkdagen te berekenen

Bezetting norm:
Een volle bezetting betekend 40 uur per week en is gelijk aan 1, dus het aantal uren gedeeld door 40 is de bezetting.
(32 uur is bijvoorbeeld 0,8)

Nou is mijn vraag: Is het mogelijk om Excel automatisch per maand de bezetting te laten weergeven na invullen van begin en einddatum?
Werknemer 1 werkt bijvoorbeeld 32 uur per week maar begint op 29-3-2010, dus werkt in Maart maar drie dagen.
De bezetting van die 3 dagen in Maart is 32/5= 6,4*3= 19,2uur dit delen door 40 = een bezetting van 0,48;
Hoe krijg ik de bezetting van 0,48 automatisch in cel 8J?

Bijlagen

Is de vraag die je hier stelt niet hetzelfde en tevens opgelost?

@frobeer Vraag verwijderd. Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag jouw probleem te plaatsen. Dit is onoverzichtelijk voor de helpers maar vooral voor de topicstarter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan