• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Werkdagen uit overzicht splitten per maand

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

gebrook

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Beste lezer,

In de bijlage vinden jullie een simpel voorbeeld van een werkdocument.

Het doel is om in kolom H per maand het aantal gewerkte werkdagen (minus officiële feestdagen) weer te geven.

In kolom D en E worden de gewerkte periode weer gegeven.

Met behulp van dit forum (hulde voor het forum) heb ik het voor elkaar gekregen om per regel de werkdagen over de maanden weer te geven. Zoals jullie kunnen zien bevat L10:W17 een totaal overzicht van alle werkdagen in die maanden, dit komt natuurlijk omdat er in D10:E17 niet is ingevuld. Als deze cellen leeg zouden zijn, er is immers nu niet gewerkt, dan zou ik de totalen van L18:W18 kunnen weergeven in het omlijnde gegevensdeel (kolom H).

Mijn vraag bestaat concreet uit 2 onderdelen;

1 Wat moet ik aanpassen aan de formules om geen waarde in kolom L t/m W te krijgen indien er geen start- en einddatum is ingevuld.

2 is er een makkelijkere manier om H6:H17 gevuld te krijgen met het juiste aantal werkdagen per maand, minus de officiële feestdagen?

Wederom hartelijk dank voor jullie geduld met mij.

Ik had een vergelijkbare oplossing. maar niet alleen getest op kol E maar of zowel D als E beide zijn gevuld

Code:
=ALS(AANTALARG($D7:$E7)<>2;"";LET(d_1;MAX($D7;LAATSTE.DAG(DATUM($D$4;L$4;0);0)+1);d_2;MIN($E7;LAATSTE.DAG(DATUM($D$4;L$4;1);0));v_1;NETTO.WERKDAGEN(d_1;d_2;$J$6:$J$16);ALS(v_1<=0;"";v_1)))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan