werkelijke data uit bestand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Jackal

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Hoi allemaal,

Een vriend van me zit op de filipijnen en werkt met een acces bestand (*.mdb) en heeft een vraag.
Als je het bestand opent, kun je vele verwijzingen zien naar informatie, werkelijke informatie zoals bijvoorbeeld email adressen.
Is er een mogelijkheid om deze informatie naar voren te halen in acces zelf? en dan nog en stap, kan je het er dan ook uitkrijgen?

Ik hoop dat julie het begrijpen.

groetjes en alvast bedankt.

normaal gesproken als je een *.mdb bestand hebt, staan daar ook tabellen in. Hierin zo alle data moeten staan. Als je de bewuste data kolom aanklikt (of geheel selecteerd) dan zou je de data kunnen kopieren naar bv. excel oid.

Bedank voor je bericht,
Maar als ik via de tabellen alles bekijk heb ik alleen verwijzingen naar data. Ik zie de data dus zelf niet. En dat is nou net waar ik naar opzoek ben. Bijlage van een screenshot van de tabel: email, bekeken.

Laatst bewerkt:
Er moeten toch nog meer tabellen zijn? De tabel uit je screenshot geeft mij de indruk een soort verbindingstabel te zijn tussen tabellen die wel echte
gegevens bevatten.

Groetjes - Marrosi

Ik heb ook ff een screenshot gemaakt hoe het er uitziet als ik het bestand open.

Hopelijk kan je hier meer aan zien.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Heb je de tabellen al eens doorgeploegd op zoek naar de ID's die worden gegeven in de email tabel? Kijk anders een naar het relatiescherm, mischien dat daarin een verwijzing is opgenomen naar een ander veld in een andere tabel.

Grtz,

Weer een bijlage.

Ik heb gekeken naar het koppelingsbeheer van een tabel, en die is er niet!
Zegt dit nu wat of...

Ik weet het niet meer.

Groetjes van

Laatst bewerkt:
Het is zoals Mark Van Bree zegt: kijk eens in de relaties:
- alle tabellen sluiten
- klik op het icoontje met de drie aan elkaar gekoppelde blokjes (= RELATIES of RELATIONSHIPS)

Dan krijg je een overzicht van alle tabellen en de eventuele relaties die er bestaan.

Of: één voor één al de tabellen eens openen en kijken wat er in staat.

Maak een Query op de tabel Codes.

Kies field label

Geef als Criteria Like '*@*'

Je vind dan 432 e-mail-adressen.

Geef als Criteria Like'*www*' en je vind 215 URL's

Beste groeten en PRETTIG PAASWEEKEND.

Rosine & Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan