Werken met 2e beeldscherm, wie helpt me??

Status
Niet open voor verdere reacties.

plien1990

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Goede avond,

Ik heb een vraagje, ik heb hier een asus laptop, en wil met een tweede beeldscherm werken. Het kost me te veel tijd om het uit te zoeken merk ik dus begeef ik me hier.
Ik ben inmiddels zo ver dat ik met de windowsknop + P kan kiezen voor uitbreiden. Werkt, maar kan niet mijn programma daar heen slepen.
Ik wil 'gewoon' dat ik links mijn ene programma heb en rechts mijn 2e. Maar ik kan niets die kant op 'slepen'

Hoe 'regel' ik dit? Kan het de resolutie instellingen zijn? Of wat? Ik probeerde elders het beeldscherm te detecteren maar dat wil niet. Wel kan ik met mn muis er op zeg maar..

Helpmij:cool:

Sleep hem eens de andere kant op ;)

Weet je laptop waar de tweede scherm staat? Links of rechts van de hoofdscherm? Dat kan je zelf instellen.

Met Shift+Windowstoets pijl < > kun je het programma ook verplaatsen. Kijk even naar de screenshot.Twee beeldschermen.jpg

Je kan geen programma's tuusen je eigen bureaublad en een extern bureaublad heen en weer slepen omdat die beide in een andere context draaien.

Dan moet je je scherm niet uitbreiden maar dupliceren.

Nee.. ik wil zeg maar links mijn mail / rechts programma.. met dupliceren heb ik ( zoals dupliceren al aan geeft) 2x het zelfde beeld...

Als die beide op het externe bureaublad draaien dan zal dat niet gaan of je moet twee keer op het externe bureaublad inloggen.

Ehm ik snap het niet.. ik heb een laptop, daar hang hij aan. Ik kan als ik gewoon op het forum zit ( prive dus niet externe bureau blad) wel met ****+windows+pijltje verplaatsen. Maar als ik dan terug ga naar mn externe bureau blad kan dat niet..

Dat is dus geen extern bureaublad maar gewoon 2 schermen. Extern bureablad (Remote Desktop) is iets heel anders.

Ja.. maar kan dat niet? Moet de pc waar ik dan op inlog ( mijn werk) ook 2 schermen hebben, kan het dan wel?

Lekkere discussiedraad.

Ik vermoed (nu pas duidelijk, na X postings van de TS) dat hij waarschijnlijk het volgende wil:
Op beide schermen 1 RDP sessie, waar in de sessie programma's versleept moeten kunnen worden tussen scherm1 en scherm2.

Indien ja, dan de RDP cliënt 'los' opstarten, dus mstsc.exe
Servernaam etc. invullen en dan is er in 1 van de andere tabbladen iets als: "Gebruik alle monitoren" (een vinkje) die je aan moet zetten, stel verder in dat je full screen wilt werken en dan op het tabblad waar je in begon Opslaan Als kiezen en opslaan onder een slimme naam op je bureaublad.

Dubbelklikken op het nieuw gemaakte .RDP bestand op je bureaublad en aan de slag.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat het lukt! Ik hoefde nl niet in te loggen etc. 1 klik en ik was er maar geloof dat ik dat vinkje nu gezet heb.. en ga hem op starten!

Is het nu gelukt zoals je het had willen hebben?

Tijs.

Misschien kan ik het simpel uitleggen: Windows ondersteunt zeker sinds Windows 7 2 beeldschermen, die aan de computer hangen. Eentje kan de ingebouwde scherm zijn. De tweede scherm kan hetzelfde tonen als de ingebouwde, dat doe je b.v. met een beamer. De tweede scherm kan ook een uitbreiding van de ander scherm zijn. Die kan je dan links of rechts van de hoofdscherm plaatsen. Bij uitbreidingen kan je naar links of rechts verslepen.

Een remote desktop gebruik je bij voorbeeld om thuis op je computer op je werk in te loggen.

Nu komt volgens mij je denk fout. Je kan niet iets van je eigen computerscherm na het extern bureaublad slepen, omdat dat dan in feite na de computer op je werk wordt versleept.

Misschien kan je uitleggen wat je wilt doen?

Ik wil mijn RDP 'gewoon' op 2 schermen hebben. En dit kan niet aldus de ICT'er

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan