• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Werken met checkboxen in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erc
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Hallo iedereen

Ik heb een Excellijst gemaakt in M365 met deelnemers die 3 cursussen moeten volgen.

Als ze nog niet gestart zijn met een cursus, dus als de checkboxen niet aangevinkt zijn, moet in kolom E (status) de tekst 'moet nog starten' verschijnen.

Als er één kader is aangevinkt moet er 'gestart' verschijnen en als er 3 vinkjes zijn is de cursus 'afgerond'.
Hoe pak ik dat best aan? Ik kan wel met de ALS-functie werken, maar als ik een formule maak, lukt het niet met de checkboxen.

Daarnaast wil ik ook gebruik maken van de voorwaardelijke opmaak:
De cursisten die niet gestart zijn, wil ik met de voorwaardelijke opmaak een opmaak geven van kolom A t.e.m. kolom E.
Deelnemers die de cursussen gevolgd hebben en alles afgewerkt hebben, moeten automatisch springen op een groene kleur.

Alle hulp en tips zijn welkom. Alvast bedankt!

Bijlagen

Waaarom geen countif(B4: D4;TRUE) ?

Bedankt voor de tip! Ik heb de formule aangepast en gewerkt met AANTAL.ALS, en zo werkt het ook.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(B4:D4;WAAR)=0;"moet nog starten";ALS(AANTAL.ALS(B4:D4;WAAR)=3;"afgerond";"Gestart"))

👍

Zonder alsen:

PHP:
=Index({"nog niet";"gestart";"gestart";"klaar"};countif(B4:D4;true)+1)

@Erc
Met je voorbeeldje uit #1 met de formule van @snb.
Hoe makkelijk kan het zijn.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan