• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werken met CSV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter404

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Hallo allemaal

Recentelijk is onze organisatie overstapt op excel 2010.
Wij moeten externe csv-gegevens inlezen voor een applicatie. Dit ging in 2003 foutloos.
Nu komt er bij het opslaan van het bestand een melding dat er mogelijk gegevensverlies is.
We kunnen kiezen om dit niet te hebben door het bestand in excel op te slaan.
Een excel-bestand kunnen we echter niet inlezen in de applicatie. Dit moet csv-format zijn.
Het opslaan van een excel 2010-bestand als csv lukt niet omdat we dan weer potentieel dataverlies hebben.

Vraag: Hoe kunnen wij het csv bestand in 2010 opslaan zonder gegevensverlies?

Groeten
Peter

Peter,

wat is precies de melding die getoond wordt?
Kun je die als plaatje posten?

Gewoon opslaan als CSV en de melding negeren.
Die melding heeft betrekking op de vergelijking wat je nog meer zou kunnen opslaan (opmaak, lettertypen e.d. als je het niet als plat AscII opslaat).
De melding is nl. niet correct: er vindt geen gegevensverlies plaats.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Hierbij een afbeelding van de foutmelding.
Hoewel ik ook nooit eerder gegevensverlies ben tegengekomen, was dit nu wel het geval.

Daarnaast kunnen we het bestand dan nog altijd niet opslaan als csv-bestand in 2010.

Groeten
Peter
foutmelding.PNG

....en.... je draait toch altijd eerst een pilot in dat soort gevallen of alles goed verloopt?

....en.... je draait toch altijd eerst een pilot in dat soort gevallen of alles goed verloopt?

Dat dacht ik ook. Kennelijk doet niet iedereen dit.

Maar goed Ik heb de melding van snb gelezen en dit zorgt ervoor dat we een excel 2010-bestand hebben, maar als we dan opslaan als csv en de melding negeren, dan zien we toch klein dataverlies.

wat verlies je dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan