Werken met globale variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Berichten
267
Ik heb een probleem met variabelen. Ik heb een applicatie met meerdere formulieren. Ik wil gebruik maken van een boolean variabele die op verschillende formulieren moet kunnen worden gebruikt.

Op het ene formulier zet ik bijvoorbeeld de variabel op 'true'. Op een ander formulier moet dan een bepaalde actie gedaan worden als de variabele op true staat (en weer andere acties als hij op false staat).

Ik heb geprobeerd de variabele met static of met public te declareren maar toch werkt het niet. Of ik hem nu declareer in de declaratie sectie van de bij het eerste formulier horende module of in een van de procedures het werkt gewoon niet. In het ene formulier zet ik de waarde op true, als ik dan op het andere formulier kom is de variabele ineens weer leeg!

Wat doe ik verkeerd?
 
Module gebruiken

Globale variabelen altijd in een module opnemen, dus niet een formulier.
 
Globale variabelen moet je ook niet binnen een functie of sub definieren, maar daarboven.
Zelf definieer ik ze altijd in een aparte module waar ook niets anders in zit als globale variabelen en constanten.
Dan kun je ze altijd makkelijk terug vinden.
 
Ik wist dat het iets simpels moest zijn, maar ik ben zelf kennelijk nog simpeler. Werkt prima zo, bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan