Werken met Macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Ik heb in de bijlage een voorbeeldformulier
In het formulier zit een knop "sluiten" (van het formulier) middels een macro

De macro moet zodanig functioneren dat
- Als de velden opmerkingen niet leeg zijn, er een berichtje verschijnt. Het formulier mag dan niet afsluiten
- Als alle velden opmerkingen leeg zijn moet de macro het formulier sluiten.

In de bijlage vind je het bestandje met de formulieren en macro's

Wie kan de macro zodanig maken dat het bovenstaande gaat lukken

Bijlagen

Ik kan je niet helpen, vrees ik want ik heb een allergie voor macro's (ben ik voor onder behandeling ;) ) en ik zou dit soort vraagstukken ook nooit met macro's proberen op te lossen. Maar het zal vast kunnen, en ondanks mijn pogingen om mensen van de macro af te helpen zijn er nog steeds Access ontwikkelaars die ze wél gebruiken. En dat ook nog eens tot volle tevredenheid. Dus ik hoop voor je dat iemand anders deze vraag oppakt :D.
Zo niet, en wil je een robuuste oplossing, dan help ik je graag met de VBA variant!

Laatst bewerkt:
Klinkt wel bekend maar datzelfde heb ik met VBA. Is voor mij totaal onbekend. Ik begrijp wel dat de mogelijkheden met VBA vele malen groter zijn. Dus wellicht in de toekomst toch eens naar kijken hoe ik daar in verder kan komen. (Heb je nog suggesties hoe ik dat kan aanpakken)
Bedankt voor je reactie en hoop inderdaad voor nu dat iemand anders mij kan helpen

Vroeg of laat (in mijn geval: zeer vroeg) kom je er achter dat macro's een redelijk snel doodlopende weg is. En dan kijk je naar de weg naast je (VBA) en dan zie je dat die breder is, beter geasfalteerd, verder gaat dan je ogen kunnen kijken, meer restaurantjes heeft en dat er veel meer verkeer op is :). Kortom: in mijn ogen is alle moeite die je steekt in het leren van macro's verloren tijd. Ik raad mensen dus altijd aan om, als je noch goed in macro's bent noch goed in VBA, om gelijk met VBA te beginnen. Dat scheelt je tijd die je niet in het leren van macro's hoeft te steken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan