Hoi iedereen!
Voor mijn werk wil ik graag een excelsheet maken voor het hoofd van de broodjesverkoop.
Zij moet hier mee in staat zijn de verkoop van verkochte broodjes per dag in te vullen. (zie voorbeeld sheet) Dit telt dan totalen op etc. zo ver ben ik wel gekomen.
Nu wil ze graag dat als zij daar de totalen invult er ook weekgemiddeldes en -totalen komen.
Om het in haar woorden te zeggen:
"De gemiddelden om mijn wekelijkse bestellingen te kunnen uitrekenen en de totalen om inkoopprijzen en winst te kunnen berekenen. Het zou moeten werken op een manier waarop ik elke week de ingevulde turflijst in het bestand kan overnemen maar waardoor ik ook de totale gegevens ergens kan bewaren."
Ik heb gezocht naar templates hiervoor maar weet niet zo goed welke engelse zoektermen ik moet ingeven. Kom vooral uit bij voorraadbeheer enzo en dat is toch niet wat ik zoek.
Dus de excel moet optellen, maar tevens de totalen bijhouden en bewaren.
Kan dit allemaal in 1 sheet? Ik wil het ook graag zo programmeren dat het niet door haar te verprutsen is, dus dat ze geen forumules kan verwijderen enzo.
Ik weet dat ik best veel vraag, maar als iemand mij naar goede tutorials kan wijzen ben ik ook al heel blij.
Ik zie door de celeigenschappen het werkblad niet meer
Alvast bedankt!
Struba
Voor mijn werk wil ik graag een excelsheet maken voor het hoofd van de broodjesverkoop.
Zij moet hier mee in staat zijn de verkoop van verkochte broodjes per dag in te vullen. (zie voorbeeld sheet) Dit telt dan totalen op etc. zo ver ben ik wel gekomen.
Nu wil ze graag dat als zij daar de totalen invult er ook weekgemiddeldes en -totalen komen.
Om het in haar woorden te zeggen:
"De gemiddelden om mijn wekelijkse bestellingen te kunnen uitrekenen en de totalen om inkoopprijzen en winst te kunnen berekenen. Het zou moeten werken op een manier waarop ik elke week de ingevulde turflijst in het bestand kan overnemen maar waardoor ik ook de totale gegevens ergens kan bewaren."
Ik heb gezocht naar templates hiervoor maar weet niet zo goed welke engelse zoektermen ik moet ingeven. Kom vooral uit bij voorraadbeheer enzo en dat is toch niet wat ik zoek.
Dus de excel moet optellen, maar tevens de totalen bijhouden en bewaren.
Kan dit allemaal in 1 sheet? Ik wil het ook graag zo programmeren dat het niet door haar te verprutsen is, dus dat ze geen forumules kan verwijderen enzo.
Ik weet dat ik best veel vraag, maar als iemand mij naar goede tutorials kan wijzen ben ik ook al heel blij.
Ik zie door de celeigenschappen het werkblad niet meer

Alvast bedankt!
Struba
Bijlagen
Laatst bewerkt: